استاندار فارس گفت: قوانین و دستورالعمل های فراوانی داریم که جز کُند کردن روند صادرات و ایجاد مانع در مقابل فعالان اقتصادی هیچ کاربرد دیگری ندارد که ضرورت دارد چنین قوانین منسوخ شده ای اصلاح یا حذف شوند.
کد خبر: ۷۰۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 13 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عنایت الله رحیمی، عصر یکشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در شیراز افزود: نباید دامنه صادرات را محدود به یک کالا یا محصول خاص کنیم چرا که این روند ما را در بازارهای بین المللی دچار مشکل خواهد کرد.
وی، یکی از راهکارهای رونق بخشی و تقویت اقتصاد کشور را حذف بخشنامه های غیر ضروری و دست و پاگیر دانست و ادامه داد: باید با دستورالعمل های شفاف و بخشنامه های کارگشا، مسیر را برای فعالیت بخش خصوصی هموار کنیم.
او اظهار داشت: امروز قوانین و دستورالعمل های فراوانی داریم که جز کُند کردن روند صادرات و ایجاد مانع در مقابل فعالان اقتصادی هیچ کاربرد دیگری ندارد که ضرورت دارد چنین قوانین منسوخ شده ای اصلاح یا حذف شوند.
استاندار فارس، اشتغال را از دغدغه های اصلی تمام مسئولان کشوری و استانی دانست و گفت: در این حوزه نیز نیازمند تنوع بخشی هستم تا فشار ایجاد اشتغال فقط بر روی یک حوزه مانند بخش کشاورزی نباشد و سایر بخش ها نیز در این راه ایفای نقش کنند.
رحیمی، با اشاره به طرح و بررسی مسائل مختلف مرتبط با فعالیت های بخش خصوصی در شورای گفت و ‌گوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: بسیاری از مصوباتی که در این شورا به سرانجام می رسد می تواند گره گشای فعالیت های بخش خصوصی باشد.
وی ادامه داد: باید با فراهم کردن شرایط، زمینه حضور سرمایه گذار داخلی و خارجی بیش از پیش در استان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار