رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان با بیان اینکه در حال حاضر کارگران وضعیت مطلوبی ندارند گفت: این در حالی است که مسئولان استان به صورت عملیاتی و واقعی هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت کارگران استان ندارند.
کد خبر: ۷۰۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ 14 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان با بیان اینکه در حال حاضر کارگران وضعیت مطلوبی ندارند گفت: این در حالی است که مسئولان استان به صورت عملیاتی و واقعی هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت کارگران استان ندارند.

مهرزاد مویدی در گفت و گو با ایلنا افزود: دولت برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال استان به آمار افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند بسنده کرده است.

وی بیان کرد: با بررسی از وضع افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار شیراز مراجعه می کنند متوجه می شویم که به هر دلیلی از پرداخت این مبلغ به آنها سنگ اندازی می شود.

مویدی ادامه داد: شرکت‌هایی مانند اقشان، روغن نباتی شیراز و ..... به دلیل مشکلات فراوانی که برایشان پیش آمد حدود 50 روز است تعطیل شده است.

عضو شورای عالی اشتغال بیان کرد: افزایش آمار تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی استان باعث شده که مشکلات زیادی برای بسیاری از افراد و کارگران ایجاد شود و این در حالیست که در شرایط فعلی تنها شرکت‌ها و کارخانه‌های لبنی به صورت جسته و گریخته فعالیت می کنند.

رییس هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان با اشاره به اینکه در حال حاضر دولتی ها هیچ اقدامی را در جهت رونق کارخانه ها انجام نمی دهند بیان کرد: مدیران دولتی به خوبی با وضعیت و شرایط موجود بر جامعه آشنایی کامل دارند و باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این واحدها به کار گیرند.

وی با بیان اینکه جای تاسف است که بعضی از ادارات دولتی هزینه مراسمات خود را از جیب کارفرماها تامین می کنند افزود: بعضی ادارات و سازمان‌های دولتی در قالب کمک مالی و هزینه‌های غیر مالی آنها را تحت فشار قرار می ‌‌دهند که این امر سبب بی اعتمادی کارفرماها نسبت به دولتی‌ها می شود چرا که آنها به جای اینکه به دنبال راهکارهایی باشند که بتواند رونق را در زندگی کارگران ایجاد کند متاسفانه به دنبال این هستند که پولی را از کارفرماها بگیرند تا بتوانند هزینه‌های مراسم و تشریفاتی که در سازمان‌های متبوع را برگزار کنند تامین کنند.

به گفته وی در شرایط فعلی کارفرماها برای تامین حقوق کارگران و نیروهای خود اقدام به فروش املاک و دارایی‌های خود می کنند.

مویدی خاطر نشان کرد:بسیاری از کارفرما اذعان دارند که هر سری که بازرسان و کارشناسان ادارات جهت بازدید به کارخانه ما مراجعه می کنند ایراداتی مانند آلودگی و .... از ما می گیرند.

وی با بیان اینکه ممانعت و جلوگیری از پرداخت بیمه بیکاری به کارگران یک سیاست اشتباه از سوی دولت بود افزود: این در حالیست که درصد کمی از کارگرانی که بیکار می شوند به دلایل متعددی می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

عضو شورای عالی اشتغال خاطر نشان کرد: شواهد نشان می دهد که آمار بیکاری کارگران نسبت به ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته است که در جهت بهبود این وضع بارها به دوستان دولتی پیشنهاد دادم و خواستار مناظره با آنها شده ام.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار