مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خبر داد؛
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: از ۵۷ میلیارد تومان ،۴۲ میلیاردتومان مربوط به بیمارستان‌ها و موسسات دانشگاهی است.
کد خبر: ۷۰۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 16 January 2019

 محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: در راستای ارتقاء خدمات درمانی و رضایتمندی شهروندان سازمان بیمه سلامت به موسسات خدمات درمانی طرف قرارداد پرداخت‌هایی را داشته است.

دریجانی افزود: ۵۷ میلیارد تومان به موسسات تشخیص قرار داد پرداخت شده است که از این اعتبارات ۴۲ میلیاردتومان مربوط به بیمارستان‌ها و موسسات دانشگاهی و نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان به بخش خصوصی در راستای افزایش رضایتمندی موسسات پرداخت شده است.

وی گفت: درسال ۹۷ پرداختی به دانشگاه علوم پزشکی تا آبان ماه و به موسسات خصوصی تا شهریورماه پرداخت شده که تماما تلاش بیمه سلامت استان پرداخت هزینه داروخانه‌ها است تا با مشکل خرید دارو مواجه نشویم.

استان یزدبه عنوان پایلوت در راستای دولت الکترونیک
مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: در راستای دولت الکترونیک استان یزد پایلوت است که از ماه آینده موظف هستیم تمام آیتم‌ها و مولفه‌ها را الکترونیکی انجام دهیم که نسخه الکترونیک و حذف دفترچه و پرونده‌های بیمارستانی الکترونیکی از جمله کار‌های در دستور کار است که نسخه الکترونیک در شهرستان تفت و پرونده‌های بیمارستانی الکترونیک از بیمارستان شهید صدوقی آغاز می‌شود.

دریجانی تصریح کرد: بیمه سلامت به صورت رایگان است و شهروندان برای ثبت نام بیمه ایرانیان با حق سرانه ماهیانه ۲۲ هزار تومان به ازای هر نفر می‌توانند به ادارات بیمه سلامت در شهرستان‌ها و یا پیشخوان‌های منتخب مراجعه کنند که با این بیمه می‌توانند از خدمات مراکز تشخیص درمانی بخش خصوصی و دولتی استفاده کنند.

وی افزود: ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق‌های بیمه روستایی، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان هستند که ماهیانه ۱۷ میلیاردتومان برای این شهروندان هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: یکی از مزیت‌ها مهمان پذیر بودن و بیمارپذیربودن است که ۴۰ درصد هزینه‌های درمانی و ۳۰ درصد مراجعه کنندگان از خارج استان هستند که بدون هیچ محدودیتی از خدمات این بیمه می‌توانند استفاده کنند.

دریجانی تصریح کرد: برای رضایتمندی شهروندان سامانه ۱۶۶۶ جهت پاسخگویی به شکایات، پیشنهدات بیمه شدگان شبانه روزی فعال است و کمتر از ۲۴ ساعت موظف به پاسخگویی به شکایات هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار