حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به 40 سال مقاومت، ایثار، تجربه و ایستادگی در برابر تحریم، تهدید، ایران هراسی و اسلام هراسی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی و اظهار داشت: امروز جشن 40 سالگی انقلاب را در حالی جشن می‌گیریم که سرعت پیشرفت علم در ایران 11 برابر دنیا است.
کد خبر: ۷۰۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 18 January 2019

ه گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به 40 سال مقاومت، ایثار، تجربه و ایستادگی در برابر تحریم، تهدید، ایران هراسی و اسلام هراسی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی و اظهار داشت: امروز جشن 40 سالگی انقلاب را در حالی جشن می‌گیریم که سرعت پیشرفت علم در ایران 11 برابر دنیا است.

وی با بیان اینکه آمریکا را چنان به چالش کشاندیم که نتوانست به اهدافش علیه جمهوری اسلامی ایران دست یابد، به برخی از پیشرفت‌های علمی، فناوری، دفاعی و... کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: رمز و راز موفقیت کشور در تمام عرصه‌ها به‌واسطه وجود و راهبردهای مقام معظم رهبری است که به ما و متصدیان نظام و جامعه اسلامی امید و باور داده است که می‌توانیم در شرایط تحریم و تهدید دشمن، از بهترین‌های جهان بود و حتی پیش از سایر کشورها حرکت کرد.

امام‌جمعه اقلید به دوره‌گردی وزیر خارجه و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل برای ایران هراسی و به انزوا کشیدن کشور ما و به خیال خام خود ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: چند روز دیگر، در راهپیمایی 22 بهمن، مردم ما بار دیگر با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» دست رد بر سینه آن‌ها زده، تمام نقشه‌هایشان را بر آب کرده و به راه خود ادامه می‌دهند.

خطیب جمعه اقلید با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، ماهیت استقلال‌طلبانه و ضد استکباری انقلاب اسلامی و پای‌بندی ملت ایران به آن، از دست دادن لقمه چرب و نرم ایران، پیشرفت و بالندگی انقلاب و ترس غرب از حق‌خواهی انقلاب اسلامی را ازجمله دلایل دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برخاسته از روح و حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) است، یادآور شد: روح و باور دینی مردم با اسلام و این نظام اسلامی عجین گشته و قابل‌تفکیک و جدایی نیست.

طالبی با تأکید بر اینکه حقیقت کربلا به‌ویژه تاسوعا و عاشورا، موتور محرکه این نظام است، عنوان داشت: مردم ما بیش از 250 هزار شهید داده‌اند و به‌سادگی آن را از دست نمی‌دهند بلکه حاضرند همین اندازه، فدای نظام و انقلاب اسلامی کنند تا حفظ شود.

امام‌جمعه اقلید افزود: این نظام مقدس با ولی امر مسلمین که به‌حق جانشین امام معصوم(ع) است، گره‌خورده و 40 سال همراه با ایشان در گفتار و رفتار حرکت می‌کند.

خطیب جمعه اقلید خطاب به دشمنان گفت: شما خیال کرده‌اید که با تحریم اقتصادی می‌توانید این نظام را از پای درآورید اما بدانید که ملت غیور ایران اسلامی همچون مردم آمریکا، اروپا و... نیستند که به خاطر شکم، نظام خود را رها کنند گرچه وظیفه دولتمردان است که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

طالبی به برخورد زشت و خشن آمریکا با خبرنگار پرس تی وی و بازداشت بی‌دلیل وی، گرفتن پوشش اسلامی و به محکمه کشاندن فرزندانش و...، بدون تفهیم هیچ جرمی اشاره و عنوان کرد: آمریکا و حقوق بشری که مدعی آن است، بیش از این نیست.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، تهدید نظامی و...، از توطئه آمریکا و مستکبران جهانی برای عدم تحقق انقلاب اسلامی سخن گفت و بیان کرد: تمام دنیای استکباری جهان کوشیدند که صدای امام (ره) به گوش جهان نرسد اما پس از 40 سال تحمل سختی و گرفتاری‌های بسیار، ایرانی که حتی سیم‌خاردار هم نداشت، امروز صاحب قدرت هسته‌ای با دانش بومی، صنعت نانوتکنولوژی، موشک‌های بالستیک، هواپیما، دارو و...شده و قدرت و دست برتر منطقه است که از تلاش و همت دلسوزان نظام و انقلاب و زیر چتر ولایت مطلقه فقیه به‌دست آمده است.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به ایام فاطمیه اشاره و بیان کرد: در ارادت به حضرت فاطمه (س) هیچ شکی نبوده و در مقام مقایسه، هیچ ارزشی با آن قابل‌مقایسه نیست اما باید توجه داشته باشیم که در آیین‌های یاد و نام ایشان، در شهادت مظلومانه‌شان، از حد خاص خود خارج نشویم.

وی تصریح کرد: فاطمیه نخست سه روز پیش از شهادت و سه روز پس‌ازآن، همراه با روز شهادت، سیزدهم جمادی‌الاولی (برابر با 30 دی‌ماه جاری)، بوده و فاطمیه دوم نیز به همین صورت است، ازاین‌رو لازم است که هر فاطمیه را از سه روز قبل تا سه روز بعد از روز شهادت این بانوی بزرگوار، عزاداری کنیم و مجالس شادی و عروسی و... مباح که مغایرتی با شرع ندارند را به پس‌ازاین ایام موکول کنیم.

طالبی در پایان سخنان خود با اشاره به گازرسانی به روستاهای شهرستان اقلید و عدم توانایی برخی از خانوارها در گاز کشی و تهیه بخاری و...، از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، کمیته امداد و بهزیستی و نهادهبای مربوطه خواست تا با هماهنگی و مدیریت جهادی و انقلابی در این زمینه همت کرده و اسباب کار این افراد را فراهم سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار