مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: روز به روز بر حاشیه‌نشینی اطراف شیراز افزوده می‌شود و اگر فکر اساسی برای آن نشود ۱۰ سال دیگر ساخت و سازها در خارج از محدوده طرح هادی به ۵۰۰ هکتار می‌رسد و همین امر سبب افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 19 January 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: روز به روز بر حاشیه‌نشینی اطراف شیراز افزوده می‌شود و اگر فکر اساسی برای آن نشود ۱۰ سال دیگر ساخت و سازها در خارج از محدوده طرح هادی به ۵۰۰ هکتار می‌رسد و همین امر سبب افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به دستور جلسه شورای برنامه‌ریزی برای بازنگری طرح‌ هادی روستاهای بیدزر و قلات، اظهار داشت: روستای بیدزر علیا و سفلی قبلا یک طرح هادی داشتند اما با مشخص شدن خط مرزی بین دو روستا دو طرح هادی برای آنها تعیین شده است.

مخالفت اداره کل فنی و حرفه‌ای با تغییر کاربری مرکز آموزش هتلداری

حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به دستور جلسه این شورا برای تغییر کاربری پروژه نیمه‌تمام مرکز آموزشی هتلداری شیراز به بیمارستان، اظهار داشت: مکان این پروژه کاربری آموزشی دارد و مصوبه ساخت آن مربوط به دولت نهم است و طی سال‌های گذشته اعتبارات ملی و استانی زیادی در آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه زمین این پروژه ملکی نیست و اوقافی است و باید سالانه اجاره‌ای به اوقاف پرداخت شود، عنوان کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیزات برای ساخت این پروژه هزینه شده است و از سوی دیگر این مکان در بین سالن‌های ورزشی و رفاهی کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد به همین دلیل با تغییر کاربری آن مخالف هستیم.

کوشکی افزود: طی توافق‌نامه‌ای که با نیروهای مسلح شده است قرار است ۳ میلیارد تومان در قبال ارائه آموزش به سربازان در قالب تهاتر به این پروژه اختصاص یابد و اگر مهلتی یک ماهه به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بدهید می‌توان با تامین این اعتبار پروژه را تکمیل کرد.

طرح بازنگری باغات قصرالدشت تهیه شد

آرش فرج‌زاده، معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح بازنگری باغات قصرالدشت تیرماه تهیه شده و به شورای شهر ارائه شده است و برای اینکه این طرح در کارگروه زیربنایی مطرح شود باید به تصویب شورا برسد، گفت: براساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی طی یک سال گذشته هیچ تغییر کاربری در باغات گروه یک قصرالدشت نداشتیم.

تامین اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای تدوین برنامه احیا تالاب‌های فارس

سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای احیا تالاب‌های بختگان، طشک و کمجان، اظهار داشت: قرار است برنامه‌ای معادل برنامه احیاء دریاچه ارومیه برای تالاب‌های فارس تدوین شود و اعتبارات لازم برای تدوین این طرح که نزدیک به ۷ میلیارد تومان است در حال تامین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار