شهردار شیراز اعلام کرد که عملیات اجرایی خط سوم مترو این کلانشهر در ایام الله دهه فجر با حضور معاون اول رئیس جمهوری آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 19 January 2019

تابناک فارس بع نقل از ایسنا: حیدر اسکندرپور شنبه ۲۹ دی در آیین بزرگداشت روز هوای پاک در یکی از ایستگاه‌های قطار شهری شیراز، ضمن قدردانی از دست اندرکاران حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو را یکی از محوری ترین راههای تحقق شعار انسان محور ذکر و خاطرنشان کرد: تمام تلاش شهرداری شیراز تسریع در روند عملیات اجرایی خط ۲ مترو است‌.

وی همچنین به افتتاح یک فاز از ایستگاه امام حسین(ع) در دهه فجر اشاره و اضافه کرد: خط یک مترو شیراز پس از ۱۸ سال به اتمام رسید اما با سرعتی که در عملیات خط ۲ ایجاد خواهیم کرد،‌ تلاش خواهد شد تا در فاصله زمانی کمتری به بهره‌برداری برسد .

شهردار شیراز به افتتاح ۲۲ کیلومتر پیست دوچرخه تا ۲۲ بهمن امسال اشاره و در این باره نیز عنوان کرد: اگرچه در ابتدای کار اشکالاتی وجود دارد اما نگاه عمومی استفاده از یک وسیله پاک در حمل و نقل عمومی است. اعلام کرده‌ام که پس از راه‌اندازی پیست دوچرخه در مجاورت منزل شخصی، به جای وسیله نقلیه شخصی از دوچرخه به عنوان یک وسیله ممتاز و ارجح استفاده خواهم کرد‌.

اسکندرپور ادامه داد:‌ توافق نامه‌هایی با آموزش و پرورش استان فارس برای ترویج استفاده بیشتر از مترو نیز منعقد شده که تلاش می‌شود هرچه سریعتر اجرایی شوند‌.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها از مهمترین نهادهایی فرهنگساز به شمار می‌روند که می‌توانند فرهنگ استفاده از مترو را در جامعه نهادینه کنند، به مدیران شهری توصیه کرد برای همراهی با مردم از مترو استفاده و کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند‌.

شهردار شیراز به روند اجرای تراموا در شیراز هم اشاره و خاطرنشان کرد که در اجرای این طرح حمل و نقل عمومی، شهرداری با بدشانسی مواجه شده است، زیرا اگر قیمت ارز افزایش آنی پیدا نکرده بود، امروز گامی مهم برای اجرای اولین خط تراموا برداشته شده بود.

اسکندرپور زیربنای اجرای برنامه هوای پاک شیراز را فراهم شدن بستری برای حضور کودکان به عنوان آینده سازان جامعه و استفاده از مترو توسط آنها در سنین کودکی دانست و گفت: اگر قرار است در حمل و نقل عمومی اتفاقی بیفتد باید از کودکان آغار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار