نماینده مردم شهرستان های مُهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی گفت: 25 درصد از عوارض آلایندگی صنایع پارس جنوبی به این 2 شهرستان جنوبی استان فارس اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۰۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ 19 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محسن علوی بیان داشت: با پیگیری هایی که در مجلس دهم انجام شد و با استناد به قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده، شهرستان های مُهر و لامرد جزو مناطق حوزه آلایندگی صنایع پارس جنوبی شناخته شدند و این سهم در سال 97 به آنها اختصاص می یابد.
وی افزود: این عوارض آلایندگی به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان‌های لامرد و مُهر توزیع می‌شود و بر اساس قانون هر سه ماه یک بار این سهم اختصاص داده خواهد شد.
این نماینده مجلس ادامه داد: در تعیین سنجش آلایندگی ناشی از صنایع پارس جنوبی بر شهرستان های یاد شده، کارشناسان سازمان و اداره های کل محیط زیست استان‌های فارس و بوشهر همکاری داشتند و در نهایت این پیگیری ها در سال 97 به نتیجه رسید.
صنایع گازی پارس جنوبی که در استان بوشهر واقع شده، بزرگ ترین منبع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران قرار دارد، مساحت این میدان 9 هزار و 700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران سه هزار و 700 کیلومتر مربع وسعت دارد.
ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18میلیارد بشکه میعانات گازی است که هشت درصد کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار