معاون فنی و عمرانی شهردار قم:
معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو منتشر کردیم که این اعتبار در حساب شهرداری موجود بوده و از نظر منابع مالی پروژه دچار چالش ویژه نیست.
کد خبر: ۷۰۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 20 January 2019

به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن،‌ با تاکید بر اینکه بر اساس قانون تامین مالی پروژه‌های ریلی شهرها ۵۰ درصد بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد بر عهده دولت است، اظهار کرد: در زمینه تامین مالی خط اول مترو ما از نظر منابع مالی مشکل عمده‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه شهرداری قم در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با سهم ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت منتشر کرده است، افزود: این اعتبار در حال حاضر در حساب شهرداری برای تامین مالی خط اول مترو موجود است و خوشبختانه بر اساس اتفاق ویژه و خاص این شرایط محقق شده و از نظر منابع مالی پروژه دچار چالش ویژه نیست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه مشکلات شهرداری با پیمانکار مترو بیشتر مباحث مربوط به قرارداد است، اذعان کرد: کل ساختار اجرایی پروژه‌های عمرانی در کشور مشکل ساز شده چراکه بیش از ۳ برابر افزایش قیمت داریم و بعضا در قراردادها پیش‌بینی لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: خصوصا قرارداد مترو کاملا فیکس است و مبالغ ثابت بوده و قابل تغییر نیست و چون افزایش قیمت شدیدی در کشور اتفاق افتاده مشکلاتی برای پیمانکار در تامین مالی به وجود آمده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار