مدیر کل میراث فرهنگی فارس از بازدید بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی- فرهنگی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 20 January 2019

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس در نخستین جلسه هماهنگی ویژه نوروز ۹۸ که به ریاست معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس برگزار شد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، تعداد ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۹۷ گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی- فرهنگی فارس تحت پوشش این اداره بازدید کردند.


وی افزود: در نوروز ۹۶، یک میلیون و ۵۵۰ هزار بازدید و نوروز ۹۷، یک میلیون ۸۶۰ هزار بازدید از این اماکن صورت گرفته است که رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری همچنین به ظرفیت اقامتی استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت اقامتی استان در سال ۹۶، تعداد ۱۶ هزار و ۷۷۶ تخت و امسال با توجه به افتتاح چند پروژه گردشگری این ظرفیت به ۱۹ هزار و ۵۶ تخت رسیده است که با اضافه شدن این ۲ هزار و ۲۸۰ تخت، این ظرفیت در استان ۱۴ درصد رشد داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در ادامه ضمن تبیین و بررسی وظایف کمیته‌های ده گانه ستاد خدمات سفر فارس، خواستار ارائه پیشنهادات و راه کار‌های اعضا در جهت اصلاح ساختار، رفع نقاط ضعف وارتقا ستاد استان توسط روسا و اعضای کمیته‌ها شد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این جلسه با تاکید بر توسعه هماهنگی و همکاری کمیته‌های ستاد در نوروز ۹۸، تصریح کرد: استان فارس علاوه بر مقصد سفر برای گردشگران داخلی و خارجی، معبر عبور مسافران به دیگر استان‌های جنوبی کشور نیز هست و با برنامه ریزی کارشناسی می‌توان از فرصت نوروزی و انتفاع اقتصادی استان استفاده کرد.

فروزانی بیان کرد: باید با اضافه کردن مقاصد و محور‌های جدید و توزیع زمانی و مکانی، در جهت ایمنی و کیفی سازی سفر‌ها تلاش کرد.

وی بر لزوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با فضای نوروز و در شان سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره و گفت: متولیان اجرای این برنامه ها، ضمن استفاده بیشتر از ابزار‌های تبلیغاتی الکترونیکی و فضای اطلاع رسانی مجازی فضای نشاط را برای همشهریان و مسافران نوروزی فراهم نمایند.

معاون گردشگری استانداری فارس در زمینه اسکان مسافران نیز تصریح کرد: بایستی در ایامی مانند نوروز، شرایط برای بهره برداری اقتصادی سرمایه گذارن ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری استان به وجود آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار