دامپزشکی‌های فارس مجوز حمل دام به خارج از استان را صادر نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۰۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 20 January 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:یعقوب مهندس مدیر کل دامپزشکی فارس گفت: با توجه مصوبه صادر شده مبنی بر ممنوعیت خروج دام از استان، دامپزشکی شهرستان‌های فارس مجوز حمل دام به خارج از استان را صادر نمی‌کنند.

وی بیان کرد: هر گونه انتقال و جابجایی دام از سوی دامداران و کسانی که دام را خرید و فروش می‌کنند، باید با مجوز دامپزشکی انجام شود و برای دریافت مجوز نیز باید ادارات دامپزشکی مراجعه کنند.

مهندس تصریح کرد: استان‌هایی که بخشی از نیاز خود را به صورت گوشت گرم یا دام زنده، از فارس تامین می‌کنند باید گوشت را از کشتارگاه‌های مجاز تهیه کنند، زیرا دامی به این استان‌ها جا به جا نمی‌شود.

مدیر کل دامپزشکی فارس با بیان اینکه عشایر نیز باید برای جابجایی دام مجوز لازم را از اداره عشایری و دامپزشکی شهرستان‌ها دریافت کنند، افزود: یکی از دلایل گرانی گوشت قرمز قاچاق دام سبک از مرز‌های جنوبی و دام سنگین از طریق استان‌های غربی کشور است و اداره دامپزشکی طبق وظیفه در زمینه جلوگیری از قاچاق دام فعالیت می‌کند.

مهندس اضافه کرد: چنانچه در راه‌های استان، محموله بدون مجوز بهداشتی و پلاک باشد، پلیس آن محموله را توقیف و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

برچسب ها: خروج دام ، ممنوعیت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار