محمدرضا رضایی کوچی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت آتی پرداخت تسهیلات مسکن در کشور گفت: امروز خریداران نیازمند افزایش قدرت خرید هستند، زیرا با افزایش ۹۰ درصدی قیمت مسکن، مردم توان خرید مسکن را ندارند و این مسئله بر مشکلات خانواده ها افزوده است.
کد خبر: ۷۰۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 20 January 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:محمدرضا رضایی کوچی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت آتی پرداخت تسهیلات مسکن در کشور گفت: امروز خریداران نیازمند افزایش قدرت خرید هستند، زیرا با افزایش ۹۰ درصدی قیمت مسکن، مردم توان خرید مسکن را ندارند و این مسئله بر مشکلات خانواده ها افزوده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اگر به دنبال کاهش قیمت مسکن و ایجاد اشتغال هستیم باید بازار مسکن رونق پیدا کند و این مسئله در گروی این است که توان مالی خریداران بالا برود تا چرخه خرید و فروش شکل بگیرد.

وی بر ضرورت افزایش سرمایه مالی بانک های ارائه کننده تسهیلات مسکن تأکید کرد و گفت: امروز این بانک ها با کمبود بودجه و سرمایه روبه رو هستند و این مسئله قطعا در روند ارائه وام مسکن مشکل ساز خواهد بود.

رضایی کوچی با بیان اینکه عدم افزایش تسهیلات مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان موجب افزایش قیمت مسکن در سال ۹۸ می شود، گفت: مجلس به ویژه کمیسیون عمران مجلس بارها اعلام کرده که امروز بازار مسکن برای رونق گرفتن نیازمند افزایش سقف تسهیلات مسکن است، اما مسئولان بانکی کمبود سرمایه را مانع اصلی این مسئله می دانند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه قیمت مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران افزایش چشمگیری داشته و این مسئله خانواده ها را از خرید مسکن منصرف کرده، حال به نظر من تسهیلات مسکن با توجه به قیمت کنونی املاک، حداقل باید ۵۰ درصد افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: در شرایط کنونی یک زوج برای خرید مسکن می توانند حدود ۱۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند، حال به نظر من این میزان تسهیلات باید برای یک زوج به حدود ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار