کد خبر: ۷۰۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 20 January 2019
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معارضات محلی در پروژه سد تنگ سرخ گفت: این سد یکی از بزرگترین سازه‌های استان است و نباید به خاطر معارضات متوقف شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، نشست شورای فنی امروز یکشنبه برگزار و به مانند گذشته وضعیت پروژه‌های استان مورد بررسی قرار گرفت.

 هتل ورزش استان یکی از پروژه‌های بررسی شده در نشست شورای فنی بود که این پروژه هم‌اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: آخرین استانی که می‌خواهد پروژه هتل ورزش را بعد از 15 سال مورد بهره‌برداری قرار دهد استان کهگیلویه و بویراحمد است و بالغ بر 30میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته به این پروژه است.

تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج دیگر پروژه بررسی شده بود که معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه  تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج، پروژه مهمی است، گفت:این طرح 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که این پروژه را برای تامین آب مردم در تابستان نیاز داریم اما پروژه تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه 6 میلیارد تومان اعتبار این پروژه است که 2.4 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته گفت: آب و فاضلاب شهری تکلیف این پروژه را مشخص کند در غیر اینصورت به ما اعلام کند تا موضوع را به مسؤولان بالادست انعکاس دهیم.

اما سد تنگ سرخ دیگر پروژه بررسی شده شورای فنی بود که داودی‌مهر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای معارضات محلی را عمده دلیل تاخیر در احداث سد تنگ سرخ است، گفت: مردم اجازه آغاز فعالیت در سد تنگ سرخ را نمی‌دهند که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتباری را از محل استانی برای تملک اراضی دریافت و بعد از دریافت پرونده‌ها از ثبت پرداخت می‌کنیم.

در ادامه عزیز فیلی معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سد تنگ سرخ 4.5 میلیارد اعتبار دارد. یکی از بزرگترین سازه‌های استان است و نباید به خاطر معارضات محلی متوقف شود.

وی با اشاره به تعلیق 30 درصد پیمانکاران گفت: طی ارزیابی صورت گرفته از پروژه‌های عمرانی تعهد شهرداری‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون کیفیت این پروژه‌ها متوسط و پایین بوده است که با این کمبود و بی‌پولی‌ها شهرداری‌ها یا کار انجام ندهند یا کار خوب و با کیفیت تحویل دهند.

فیلی از رویکرد پلمب واحدهای غیراستاندارد حمایت کرد و گفت: دفتر عمرانی استانداری از رویکرد پلمب واحدها توسط اداره استاندارد حمایت می‌کند، ضمن اینکه استانداردسازی مصالح ساختمانی با حداقل کارمزدها و هزینه‌ها صورت گیرد.

در ادامه این نشست آمار واحدهای تولیدی مصالح ساختمان مطرح شد که سید انتظام سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد: طبق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  144 واحد مصالح ساختمانی دارای پروانه تاسیس و 739 مورد هم دارای پروانه بهره‌برداری است که در مجموعه 883 واحد دارای پروانه تاسیس و بهره‌برداری در سطح استان فعال است.

وی بیان کرد: تنها 44 واحد از 883 واحد اعلام شده دارای گواهینامه استاندارد هستند، 54 واحد فعال شن و ماسه فعال و 14 واحد غیرفعال است، 21 واحد دارای پروانه استاندارد و 33 واحد غیراستاندارد است که 61 درصد واحدهای شن و ماسه فاقد استاندارد هستند.

سهمگین بیان کرد: 28 درصد واحدهای تیرچه و بلوک دارای پروانه استاندارد هستند، 72 درصد غیر استاندارد هستند، ضمن اینکه از مجمع 883 واحد تنها 234 واحد در سامانه اداره استاندارد به ثبت رسیده‌اند.

در بخش پایانی این نشست بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 883 واحد دارای پروانه تاسیس و بهره‌برداری هستند در حالی که پس از مراجعه متوجه می‌شویم در گذشته واحدهای پرونده و مجوز تیرچه و بلوک دریافت کرده‌اند اما الان این واحد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 235 واحد مصالح ساختمانی تحت پوشش استاندارد هستند، گفت: در یک ماه گذشته از تعداد واحدها پلمب شده 12 مورد برای دریافت مجوز استاندارد به ما مراجعه کردند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اداره‌کل هیچ واحدی را تعطیل نمی‌کند، گفت: مخالف تعطیل شدن اشتغال‌ها هستیم. تعداد واحدهای شن و ماسه دارای پروانه استاندارد از 21 مورد دارای پروانه بهره‌برداری به 31 مورد ارتقا یافته است.

وی با تأکید بر جلوگیری از فعالیت‌ واحدهایی که شن و ماسه غیرفعال تولید می‌کنند، گفت: از مجموعه 6واحد پلی استایرن دو واحد دارای پروانه استاندارد و 4 مورد همچنان پلمب شده است.

در بخش دیگر این نشست دارا فرامرزی معاون صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آمار 883 واحد فعال در استان گفت: 883 محصول دارای364 پروانه بهره‌برداری و 81 جواز تاسیس است که مجموع 364 واحد دارای پروانه بهره‌برداری دو هزار و 300مورد فرصت شغلی ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار