مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: آلودگی خوراک طیور در فارس به پودر جیوه صحت ندارد.
کد خبر: ۷۰۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ 21 January 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس در مورد انتشار خبر آلودگی مرغداری‌های فارس به پودر جیوه و آهن، گفت: مطالبی که در این مورد در فضای مجازی منشتر شده شایعه است.

وی افزود: متاسفانه در خبری که در فضای مجازی انتشار یافته، به دروغ از قول روابط عمومی دامپزشکی استان فارس اعلام شده که بیش از ۲۰ مرغداری استان فارس شب گذشته (۳۰ دیماه) به دلیل استفاده از پودر جیوه و آهن در خوراک طیور، پلمب شده است که این موضوع نیز کاملا کذب است و صحت ندارد.

مهندس ادامه داد: انتشار این مطالب دروغ از سوی مراجع قضایی و پلیس فتا پیگیری خواهد شد تا با عاملان آن که با منتشر کردن مطلبی کذب موجب تشویش اذهان عمومی شده اند، برخورد قانونی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه مرغداران استان فارس هم گفت: امکان این که در پرورش طیور از پودر آهن و جیوه استفاده شود غیر ممکن است، زیرا اگر این ۲ ماده به خوراک مرغ و طیور اضافه شود در کمتر از چند ساعت آن‌ها را از بین خواهد برد.

سینا عباسی ادامه داد: اگر به خوراک مرغ و طیور جیوه اضافه شود بی درنگ از بین خواهند رفت و امکان توزیع آن در بازار به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: خوراک طیور در تمام واحد‌های تولید کننده گوشت مرغ محدود به سه ماده ذرت، سویا و کنسانتره است که کنسانتره نیز مجموعه‌ای از ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد طیور است.

رئیس اتحادیه مرغداران فارس همچنین تاکید کرد: برخی افراد سودجود با انتشار پیامی در فضای مجازی در صدد هستند با با کاستن از رغبت مردم برای خرید مرغ به نوعی در روند قیمت گذاری این مواد غذایی تاثیرگذار شوند و راه اندازی شایعاتی مبنی بر استفاده از پودر جیوه و آهن در پرورش طیور نیز با چنین قصد و نیتی انجام می‌شود.

عباسی، همچنین شایعه پلمب شدن برخی از واحد‌های تولید کننده گوشت مرغ در فارس را به دلیل اضافه کردن پودر جیوه و آهن به خوراک طیور، تکذیب کرد و گفت: هیچ یک از واحد‌های فعال در عرصه تولید این ماده پروتئینی در این استان پلمب نشده است.

گفتنی است، مطلبی مبنی بر آلودگی خوراک طیور به پودر جیوه و آهن در فضای مجازی انتشار یافته بود که مسئولان ذی ربط فارس آن را تکذیب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار