مدیرعامل شرکت سیمان فارس در بخش دیگری از این گفت و گو درباره روند انتقال این کارخانه از شهر شیراز به منطقه خرامه نیز گفت: همه مراحل مطالعاتی و طراحی های لازم صورت گرفته و طی دو سال اخیر پیشرفت فیزیکی خوبی نیز در ساخت سازه‌های زمان بر به عمل آمده است.
کد خبر: ۷۰۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 22 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا بستانیان افزود: برخی اینگونه نقل کرده‌اند که شبها سیستم فیلتر تعمداً خاموش می شود که چنین تصوری کاملاً غیرفنی و در فرآیند مدیریت تخصصی کارخانجات سیمان غیرقابل اجرا و خسران بار خواهد بود.
وی از رسانه ها خواست از پرداختن به شایعات بی اساس و غیرفنی درباره سطح غیرمجاز آلایندگی کارخانه سیمان شیراز خودداری کنند و اظهار داشت: این کارخانه در حال نظارت مستمر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دیگر نهادهای نظارتی است که اسناد و مدارک بسیار حاکی از تامین همه استانداردهای مصوب در این کارخانه است.
مدیرعامل شرکت سیمان فارس ادامه داد: حساس ترین گروه مستقر در کارخانه، کارکنان آن هستند که هر ساله مورد معاینات دقیق قرار می گیرند و تاکنون کمترین نگرانی به لحاظ بروز بیماری های پوستی و موارد مطرح شده در رسانه ها مشاهده نشده است.
وی اظهار داشت: در چنین شرایطی، همسایگان همجوار کارخانه سیمان که در فاصله قابل توجهی از کارخانه ساکن هستند و دیگر شهروندان شیراز چنین نگرانی نباید داشته باشند.
بستانیان گفت: نکته جالب توجه این است که کارخانه سیمان تهران در جوار پایتخت نیز ضمن رعایت مصادیق مورد اشاره به فعالیت معمول خویش ادامه می‌دهد.
** استقرار تجهیزات فیلتر فراتر از استانداردهای ایران
مدیرعامل شرکت سیمان فارس در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به بنا نهادن این کارخانه در سال 1329 در فاصله دور از شهر شیراز افزود: توسعه این کلانشهر در سال های گذشته، این شرکت را در گوشه ای از شهر محصور کرده، اما با این وجود، این واحد همواره خود را در برابر حفظ سلامت محیط استقرار و توجه به مسائل زیست محیطی متعهد دانسته است.
وی اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی در سال های گذشته، هزینه های قابل توجهی در این راستا صورت گرفته و تجهیزاتی مدرن و منحصر به فرد از جمله نصب الکتروفیلتر هیبرید در جهت تامین استانداردهای روز دنیا و مطلوب تر از استانداردهای مصوب ایران در کارخانه سیمان فارس خریداری و نصب شده است.
بستانیان گفت: همه فعالیت‌ها و مراحل مربوط به فیلتراسیون گرد و غبار خروجی بصورت آنلاین توسط کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست مورد رصد مستمر و پایش قرار می‌گیرد و کارشناسان این سازمان با حساسیت بسیار بازدیدهای مداوم از عملکرد زیست محیطی کارخانه دارند، و در راستای اهداف مقرره این شرکت با توجه به اقدامات انحصاری مورد اشاره موفق به دریافت گواهینامه‌های ایزو 14001 و ایزو 9001 و OHSAS 18001 و تقدیرنامه‌های متعدد از سازمان حفاظت محیط زیست شده است.
** فرایند انتقال کارخانه سیمان به خرامه
مدیرعامل شرکت سیمان فارس در بخش دیگری از این گفت و گو درباره روند انتقال این کارخانه از شهر شیراز به منطقه خرامه نیز گفت: همه مراحل مطالعاتی و طراحی های لازم صورت گرفته و طی دو سال اخیر پیشرفت فیزیکی خوبی نیز در ساخت سازه‌های زمان بر به عمل آمده است.
وی ادامه داد: این فرایند با توجه به وجود برخی تغییرات پرداخت‌ وام‌های ارزی و ریالی و نیز تنش‌های ناشی از تحریم‌ها، با تأخیر مواجه شده که علی‌رغم مشکلات موجود بویژه کاهش فروش سیمان، این شرکت بنا به احساس تعهد مسئولیت‌های اجتماعی از درآمدهای حاصل، در پیشبرد این پروژه گام‌هایی را برداشته است.
بستانیان افزود: هم اینک به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود دو هزار نفر از فعالیت همین کارخانه منتفع هستند و امرار معاش می کنند که با انتقال کارخانه، استمرار وضعیت موجود نیز تضمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سیمان فارس گفت: تیم تخصصی این شرکت آماده است که در میزگردی فنی در رسانه ها، نکات ابهام و خارج از واقعیت مطرح شده در افکارعمومی درباره این کارخانه را تشریح و نگرانی های شهروندان را رفع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار