مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی یزد گفت: از ابتدای بهمن ۳۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان، بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
کد خبر: ۷۰۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 23 January 2019

سید خلیل موسوی مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی یزد گفت: جهت کنترل و جلوگیری از بیماری تب برفکی و بروز خسارات اقتصادی، از ابتدای بهمن ماه واکسیناسیون ۳۴۰ هزار رأس دام سبک و سنگین، با مشارکت ۴۰ تیم در بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است.

وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی به شدت واگیر دار است که در صورت شیوع می‌تواند خسارات اقتصادی قابل توجهی به صنعت دامپروری استان وارد کند.

موسوی ادامه داد: واکسیناسیون در کنار سایر برنامه‌های بهداشتی همچون رعایت ضوابط قرنطینه‌ای، فعال کردن حوضچه ضدعفونی ورودی دامداری‌ها، جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام، دفن بهداشتی و مناسب لاشه‌های تلف شده، تغذیه مناسب دام، یکی از راه‌های مهم کنترل و جلوگیری از بروز این بیماری است.

وی افزود: رعایت ضوابط بهداشت فردی همچون پوشیدن چکمه، لباس کاراز سوی کارگران و تعویض لباس در جابجایی‌های بین دامداری‌ها نیز نقش بسزایی در پیشگیری از این بیماری دارد .

مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی گفت: از جمله نشانه‌های این بیماری، بی حالی، بی اشتهایی، ایجاد تورم دهان، ترشحات کشدار، لزج و ایجاد تاول در مخاطات دهان، لثه و زبان است که دامداران می‌توانند در صورت مشاهده، جهت اطلاع رسانی به دامپزشکی و کسب اطلاعات بیشتر با سامانه ۱۵۱۲ تماس برقرار نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار