گودرزی با بیان اینکه آمریکا می خواهد بی هیچ منطقی کشورها را تابع خود کند، گفت: قطعا سیاست آمریکا در لهستان نیز شکست می خورد و باید توجه داشته باشیم که خود اروپا نیز در حال حاضر شرایط به هم ریخته ای دارد و اروپا، اروپایی نیست که همه دغدغه هایش کنار آمریکا ایستادن باشد.
کد خبر: ۷۰۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 23 January 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«مسعود گودرزی» با اشاره به نشست لهستان گفت: عنوان نشست لهستان چیز دیگری است اما محتوایش همانند نشست شورای امنیت است، استراتژی و برنامه ترامپ برخورد خشن با جمهوری اسلامی ایران است و این در استراتژی جمهوری خواهان وجود دارد چرا که آنها احساس می کنند جمهوری اسلامی ایران این توانمندی هایی را دارد که تحریم ها را دور بزند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنها احساس می کنند عواملی باعث شده است که تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران کارساز نباشد و می خواهند با اجماع بین المللی و قوانین سخت و محکم جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.

 

وی ادامه داد: قطعا قدم اول آمریکا این است که مسئله جمهوری اسلامی ایران را یک مسئله بین المللی و جهانی جلوه دهد و در این میان تاکید دارد که ایران به تعهداتش عمل نکرده است و به بی تعهدی هایش ادامه می دهد و اگر کسی با این کشور همکاری کند ما جلوی آن را می گیریم و باید با اجماع بین المللی علیه این کشور اقدامات تاثیرگذاری انجام داد.

 

گودرزی بیان کرد: آمریکا در شورای امنیت این سناریو را طرح کرد اما موفق نشد البته دلیلش این بود که دوره ای که آمریکا صدا بزند و همه جمع شوند تمام شده است.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مناسبات دو یا چند جانبه به تعهداتش عمل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث برجام هم مذاکرات را به صورت منطقه ای انجام داد و هم به آنچه که تعهد داشت، عمل کرد و 12 گزارش به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارایه داد و همه اینها تاییدی بر رفتارهای درست جمهوری اسلامی ایران است.

 

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته کشورها نیز احساس می کنند این شیوه کلانتر گونه ای که در قرن های قبل از 20 رواج داشته است اگر مجددا برگردد به امنیت بین الملل آسیب می رساند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا می خواهد بی هیچ منطقی کشورها را تابع خود کند، گفت: قطعا سیاست آمریکا در لهستان نیز شکست می خورد و باید توجه داشته باشیم که خود اروپا نیز در حال حاضر شرایط به هم ریخته ای دارد و اروپا، اروپایی نیست که همه دغدغه هایش کنار آمریکا ایستادن باشد.

 

وی با اشاره به مسایل و مشکلات داخلی انگلستان و فرانسه و سایر کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: اروپا، اروپای آرامی نیست که فکر کنیم همه مسایل و مشکلاتش حل شده است و می تواند راحت بنشیند در کنار آمریکا کارها را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار