در سال جاری ۶ هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.
کد خبر: ۷۰۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 23 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا:محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، ۳ بهمن‌ماه با بیان اینكه به‌همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.
بذرافشان با تقدیر از کمک خیران در تهیه جهیزیه برای نوعروسان بیان کرد: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان فارس در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۴۲۰ نوعروس، ۸۵۰ نو داماد و ۱۲۰ کمک هزینه ازدواج مجدد به مددجویان استان با اعتبار ۱۸۰ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، گفت: نوعروسان خانوارهای ساکن مناطق محروم ۳ میلیون تومان و نودامادها نیز یک میلیون و ۸۰۰ تومان هدیه ازدواج به تعداد ۳ هزار و ۱۸۷ فقره با اعتبار ۹۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال دریافت کردند.
بذرافشان با تصریح اینکه برای تأمین این تعداد جهیزیه بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از این مبلغ حدود ۲۰ میلیارد ریال از طریق درآمد محلی، ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۱۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال از طریق کمک خیران تأمین‌ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار