امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سیستم آموزشی کشور ما معیوب است و حاصل آن تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار است در حالی که بیکاری فارغ‌التحصیل دانشگاهی بی‌معناست.
کد خبر: ۷۰۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 24 January 2019

آیت‌الله محمدرضا ناصری  در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد که به منظور بازدید از دانشگاه آزاد یزد به این استان سفر کرده است، اظهار داشت: سیستم آموزشی که اکنون در مدارس و دانشگاه‌ها حاکم است، معیوب و نیازمند بازنگری است زیرا این سیستم دانشجویانی سطحی‌نگر و فاقد مهارت تحویل اجتماع می‌دهد.

وی بیان کرد: دانشجویان ما باید از سطحی‌نگری و حفظ دروس فاصله بگیرند و درکی عمیق از علوم مورد مطالعه خود دست پیدا کنند و صاحب ایده و تفکر باشند.

امام جمعه یزد از تفکر و تعقل به عنوان دو بال پیشرفت انسان‌ها یاد کرد و بیان داشت: متاسفانه اکنون دانشگاه‌ها برنامه ای برای پرورش این دو ندارند در حالی که سیستم آموزشی باید به نحوی باشد که فارغ التحصیلان دانشگاهی با ورود به جامعه بتوانند محصولی برای ارائه به مردم داشته باشند.

ناصری تصریح کرد: سیستم آموزشی ما اکنون بخوان، حفظ کن و نمره بگیر است در حالی که باید به بخوان، یاد بگیر و تفکر کن تبدیل شود.

امام جمعه یزد با اشاره به خروج برخی دانشجویان از کشور برای کسب و کار عنوان کرد: این اتفاق نیز از اشکالاتی است که به سیستم آموزشی و دانشگاهی ما وارد است زیرا سال‌ها برای دانشجو هزینه می‌شود اما بعد از فارغ التحصیلی باید برای کار و استفاده کاربردی از دانش خود به خارج از کشور برود.

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن دانشجو در چهارچوبه‌ای که بتواند مشکلات جامعه را برطرف کرده و به نوعی این دانشجو خودش به عنوان ایجاد کننده اشتغال و صنعت پایدار و رو به رشد در جامعه فعالیت داشته باشد، باید محور تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها باشد.

ناصری تصریح کرد: دانشگاه‌ها نباید وقت خود را تلف کنند و باید هر چه سریع‌تر برای تغییر سبک آموزشی حتی به صورت منطقه منطقه، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: این چه سیستم آموزشی است که یک دانش‌آموز برای شرکت در کنکور باید بیش از ۱۰ ساعت در روز درس بخواند، هزینه کند و عمر خود را بگذارد اما در نهایت نیز یک فارغ التحصیل بیکار باشد ضمن اینکه در روحیات انسانی او نیز تفکر و تعقل رشد پیدا نکرده و تقویت نشده است.

امام جمعه یزد اظهار امیدواری کرد: با تغییر سیستم آموزشی شاهد بالندگی و شکوفایی جوانان باشیم و دانشگاه آزاد نیز بتواند در این زمینه پیشتاز باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار