استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: تمام دستگاه های اجرایی و تشکل های اجتماعی باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم و جوانان همکاری کنند و تقویت این فرهنگ نباید به یک دستگاه اجرایی محدود شود.
کد خبر: ۷۰۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 27 January 2019

محمدعلی طالبی در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و رونمایی از پوستر این رخداد فرهنگی افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب و عرضه مناسب این محصول فرهنگی، نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد.
وی با تبیین اهمیت تبدیل یزد به پایتخت کتاب بر حضور ناشران با سلائق مختلف و همچنین معرفی کتاب و نشرهای جدید در نمایشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: باید با برنامه ریزی، زمینه حضور ناشران موفق در استان فراهم شود.
طالبی همچنین از توزیع عادلانه بن کتاب بین مردم و علاقه مندان و ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه تاکید و ابراز امیدواری کرد این حرکت فرهنگی در ترویج فرهنگ مطالعه موثر باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز گفت: یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب از 27 بهمن ماه لغایت سوم اسفندماه امسال در محل دائمی نمایشگاه ها برگزار می شود.
مجید جوادیان زاده افزود: در قالب 325 غرفه، 750 ناشر ، کتاب و محصولات فرهنگی متناسب با این نمایشگاه را با تخفیف 30 درصد عرضه می کنند.
به گفته وی، 60 برنامه جنبی شامل نقد کتاب، نشست با نویسندگان و رونمایی از کتاب نیز همزمان با برگزاری این نمایشگاه با همکاری مردم و تشکل ها برگزار می شود.
در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی بر آمادگی برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی نمایشگاه تاکید کردند و پوستر یازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد نیز رونمایی شد.
استان یزد 110 باب کتابخانه‌های عمومی با حدود 104 هزار نفر عضو دارد.
افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار