وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشوراز داخل تامین می شود و بزودی قیمت آن نیز متعادل خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 31 January 2019

90درصد گوشت قرمز مورد نیاز از تولید داخل کشور تامین می‌شود

به گزارش تابناک قزوین محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز 11 بهمن 97،در مراسمی با حضور زاهدی استاندار قزوین، داود محمدی، حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، وارد قزوین شد و ضمن این مراسم افتتاح و بهره‌برداری 130 طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در استان قزوین آغاز شد.

 این طرح‌ها شامل ۹۰ طرح آب و خاک، ۱۸ طرح دام و طیور، ۷ طرح آبزی پروری و شیلات، ۶ طرح جنگل، مرتع و آبخیزداری، ۴ طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار و تولیدات باغی،3 طرح ذخیره سازی غلات، ۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، گلخانه و ترویجی است که با اعتباری بالغ بر ۶۵۴ میلیارد و ۶۱۲ میلیون  ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 

حجتی همچنین با اشاره به ظرفیت صنعت دام داخلی اظهارداشت: در حال حاضر ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور در داخل تولید و تامین می شود و ۱۰ درصد وارد می شود که امسال به دلیل بالا رفتن قیمت ارز و قاچاق دام، گوشت بیشتری را وارد کشور کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: گوشت وارداتی در بازار داخلی باید به صورت هدفمند توزیع شود و به دلیل واسطه گری از مسیر خارج نشود، با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم بتوانیم قیمت گوشت را متعادل کنیم.

90درصد گوشت قرمز مورد نیاز از تولید داخل کشور تامین می‌شود

 

حجتی، در افتتاح سیلوی آبیک گفت: پایانه های صادراتی کشاورزی با توجه به نقشی که در توسعه صادرات این بخش دارند، گسترش پیدا می کنن د چراکه یکی از نیازهای اساسی کشور در حوزه کشاورزی محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی مناسب برای بازاریابی محصولات و فرآورده های کشاورزی ضروری است و در این میان باید برای بازاریابی محصول نیز اقدامات بیشتری صورت گیرد.

حجتی با اشاره به اهمیت توسعه آبیاری های نوین گفت: سیستم‌های نوین آبیاری راندمان آب را افزایش داده که با هدف افزایش تولید و کاهش مصرف آب در اولویت برنامه ها قرار دارد و تاکنون ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی کشور به سیستم های مدرن آبیاری مجهز شده اند و در کل سیستم های نوین آبیاری در سطح ۲ میلیون و۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در دستور کار قرار دارد و این کار با سرعت ادامه خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پیشرفت قزوین در آبیاری نوین تصریح کرد: در سالیان گذشته استان قزوین در خصوص اجرای طرح های نوین آبیاری سرعت مناسبی نداشت و کمی عقب مانده بود که در همین راستا امسال 7هزار هکتار آبیاری نوین در این استان در دست اجراست که دستاورد بزرگی به شمار می‌آید.

حجتی افزود: قزوین با توجه به ظرفیت های خوب خود می تواند در توسعه گلخانه ها و پایانه های صادراتی پیشگام باشد.

 

لازم به‌ذکر است همزمان با دهه فجر در سطح کشور ۴ هزار پروژه با اعتبار ۴هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در استان قزوین ۱۳۰ پروژه کشاورزی با ۶۵۴ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
سلام
اینقدر دروغ می گید خسته نشدید
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
وقتی 90درصدرگوشت تولیدداخل است پی اقرارکنیدکه تورم کمرشکن است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
یاد فیلم حضرت یوسف افتادم که بزرگ معبد گفت آنقدر دروغ گفته ایم که خودمان نبز به آن باور رسیدیم میفتم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار