نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت:چنین نگاهی که از ابتدا در دولت های مختلف وجود داشته امروز نیز همچنان بعد از 40 سال وجود دارد و باعث شده که این استان از اعتباراتی که حق آن بوده و می بایست دریافت می کرده بی بهره بماند.
کد خبر: ۷۱۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 02 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدرضا رضایی کوچی، شنبه در گارگروه اشتغال فارس در شیراز افزود: امروز وقتی نام فارس و شیراز با گل و بلبل آورده می شوند عده ای می گویند که شهر گل و بلبل که مشکل و کمبودی ندارد و همه چیز مهیا است.
او ادامه داد: چنین نگاهی که از ابتدا در دولت های مختلف وجود داشته امروز نیز همچنان بعد از 40 سال وجود دارد و باعث شده که این استان از اعتباراتی که حق آن بوده و می بایست دریافت می کرده بی بهره بماند.
وی اظهار داشت: استان فارس امروز با مشکل جدی کم آبی و خشکسالی مواجه است و در آینده نزدیک این مشکل به بحران تبدیل خواهد شد و اگر نتوانیم آب دریا را برای مصرف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت به استان بیاوریم این بخش ها با مشکل جدی مواجه خواهند شد و هیچ سرمایه گذاری هم به این استان نخواهد آمد.
رضایی کوچی بیان کرد: فارس یک استان کشاورزی است و خشکسالی اقتصاد این استان را دچار مشکل و بحران کرده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: فضای کسب و کار در فارس زمانی مطلوب خواهد شد و بهبود خواهد یافت که شاهد تغییرات اساسی در این زمینه در تمام نقاط کشور باشیم.
بهرام پارسایی، بر لزوم تسریع در ساخت بیمارستان 320 تخت خوابی تامین اجتماعی شیراز تاکید کرد و افزود: کلنگ این بیمارستان تاکنون 2 مرتبه به زمین زده شده اما هر بار هم به همین کلنگ زنی اکتفا شده و هیچ اتفاقی خاصی نیافتاده است.
وی ادامه داد: بیمارستان فعلی تامین اجتماعی در شیراز بسیار قدیمی است و ضرورت دارد که ساخت بیمارستان جدید با جدیت بیشتری دنبال شود.
دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به دولت به بخش مسکن با هدف ایجاد اشتغال شد و گفت: امکان ندارد دولت دکتر روحانی بدون پرداختن به بخش مسکن از سد بیکاری عبور کند.
فرج الله رجبی افزود: ایجاد رونق در بخش مسکن و حرکت این بخش می تواند زمینه ساز فعال شدن فرصت های متعدد شغلی شود و تا به این بخش توجه نشود اشتغالی هم ایجاد نخواهد شد.
نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی هم، بروکراسی حاکم بر حوزه پرداخت تسهیلات را بسیار پیچیده دانست و گفت: اگر این رویه اصلاح نشود، سرمایه گذاری ها به نتیجه نمی رسد و در نتیجه اشتغالی هم ایجاد نخواهد شد.
سید حسین افضلی افزود: موارد متعدد وجود دارد که یک پرونده چندین ماه در جریان و فرایند اداری بوده و در نهایت هم وقتی به بانک معرفی شده بانک اعلام کرده که پولی برای پرداخت تسهیلات نداریم.
وی ادامه داد: تداوم این روند و اصلاح نشدن این رویه باعث می شود سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری از خود نشان ندهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار