نامه مهم رئیس شورای شهر تهران به رئیس جمهور درباره مترو؛
در بخش‌هایی از نامه محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور آمده است: همانگونه که مستحضرید اهمیت و نقش موثر احداث و توسعه متروی تهران در راستای توسعه پایدار، کاهش مصرف سوخت، رفع مشکلات ترافیکی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، صرفه‌جویی در وقت و عدالت محوری محرز و بر این اساس همواره تسریع در راه‌اندازی و بهره‌برداری موثر از این طرح مورد تاکید بوده است.
کد خبر: ۷۱۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 03 February 2019

نامه مهم رئیس شورای شهر تهران به رئیس جمهور درباره مترو؛ احتمال بحرانی‌تر شدن ترافیک و آلودگی هوای تهران

به گزارش «تابناک تهران»؛ محسن هاشمی با ارسال نامه ای به دکتر روحانی، خواستار تشکیل جلسه ای ویژه با حضور مقامات ذی‌ربط و تصمیم‌گیری درباره مترو تهران شد.

در بخشهایی از این نامه آمده است:

همانگونه که مستحضرید اهمیت و نقش موثر احداث و توسعه متروی تهران در راستای توسعه پایدار، کاهش مصرف سوخت، رفع مشکلات ترافیکی، کاهش آلاینده های زیست محیطی، صرفه جویی در وقت و عدالت محوری محرز و بر این اساس همواره تسریع در راه اندازی و بهره برداری موثر از این طرح مورد تاکید بوده است.

با تکمیل و تجهیز موثر این سامانه بهم پیوسته و با کمک سامانه اتوبوسرانی باتری دار عمود بر آن، امکان انجام حدود 10 میلیون سفر روزانه بدون آلایندگی فراهم است. که برای بازه ده ساله و با احتساب 35 میلیارد سفر، صرفه جویی حدود 10 میلیارد لیتر سوخت و در ضمن کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی به میزان 26 میلیون تن دی‌اکسید‌کربن را در پی خواهد داشت.

متاسفانه فقط و فقط بدلیل عدم تکمیل و تجهیز مناسب و بهره مندی از ناوگان کافی، امکان ظرفیت گیری تا 7 میلیون نفر در روز محقق نشده و عملا با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت می باشد. با ادامه این روند، نه تنها وضعيت ترافيك و آلودگي هواي پايتخت به مراتب بحراني‌تر خواهد شد، بلكه حركت در سطح مجموعه شهري تهران نيز با پيشروي ترافيك، قفل مي‌شود. درحال حاضر شمار واگن‌هاي مترو تهران كمتر از ۱۵۰۰ دستگاه است و اين در حالي است كه مترو به بيش از ۳۰۰۰ واگن براي سرويس‌دهي مناسب نياز دارد.

به علت بدهی انباشته شهرداری به شبکه بانکی، عملاً بدون دریافت کمک از دولت و دخالت موثر جنابعالی، ادامه وضعيت كنوني و حل مشکلات ناممكن به نظر مي رسد.

قوانین و ظرفیت های متعددی جهت حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی وجود دارد که رئیس شورا به ده مورد آن اشاره کرده و درپایان خواسته:

با ملاحظه اهمیت موضوع و اوامر مقام معظم رهبری، خواهشمند است با امعان نظر ویژه، در صورت صلاحدید، دستور برگزاری جلسه ویژه با حضور حضرتعالی، معاون اول محترم ریاست جمهوری، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، وزیر محترم کشور، رئیس کل محترم بانک مرکزی و شهردار محترم تهران و به مدت حداقل 2 ساعت را صادر فرمایید.

امید است، موانع و مشکلات سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران هرچه زودتر مرتفع و بالاخص شاهد تکمیل شبکه مترو تهران و افزایش ظرفیت مسافرپذیری سامانه (مترو، ریل حومه ای و اتوبوس) تا روزانه 10 میلیون سفر باشیم. پیشاپیش از حسن نظر و توجهات حضرتعالی کمال تشکر را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار