احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خطاب به شهرداری شیراز، گفت: نسبت به ایجاد آرامستان ویژه مشاهیر در مجاورت شهر شیراز در یکی از محور‌های شمال و یا غرب شهر با رعایت اصول بهداشتی و سایر ظوابط قانونی اقدام شود.
کد خبر: ۷۱۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 04 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خطاب به شهرداری شیراز، گفت: نسبت به ایجاد آرامستان ویژه مشاهیر در مجاورت شهر شیراز در یکی از محور‌های شمال و یا غرب شهر با رعایت اصول بهداشتی و سایر ظوابط قانونی اقدام شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز هم افزود: تجربه و عملکرد ناموفق بسیاری از تقاطعات غیرهمسطح در هسته مرکزی شهر و تشدید ترافیک معابر منتهی به این تقاطع‌ها و ایجاد گره‌های ترافیکی جدید در شیراز، شورای شهر و مدیریت جدید شهرداری را بر آن داشت که در ساخت تقاطعات بازنگری اساسی صورت گیرد؛ از احداث برخی تقاطعات مانند قصردشت نیز جلوگیری بعمل آمد.

نواب قائدی ادامه داد: در رینگ‌های پیرامونی شهر، ورودی‌های اصلی و کمربندی شیراز بخصوص در محدوده شهرک‌های اقماری احداث تقاطعات غیرهمسطح اجتناب ناپذیر است که در برنامه‌ها و اولویت‌های عمرانی شورا و شهرداری نیز تکمیل تقاطعات این محور‌ها مدنظر است.

وی افزود: در بهبود معضلات ترافیکی همانند تمامی شهر‌های موفق جهان، اولویت اصلی و تمرکز شورای پنجم و شهرداری بر توسعه، ساماندهی و هوشمندسازی سیستم حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک قرار گرفته است.

قائدی گفت: طرح دوربرگردان‌های غیرهمسطح بلوار چمران در دستور کار کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک قرار گرفت و مقرر شد معاونت حمل و نقل طرح‌های پیشنهادی خود برای دوربرگردان‌های چمران را بررسی نموده و ظرف مدت یک هفته طرح جایگزین پیشنهادی خود را همراه با نقطه نظرات و داده‌های موردنیاز مطالعات ترافیکی به مشاور طرح تحویل دهد، اما متاسفانه این مصوبه کمیسیون در این مدت تقریبا ۲ ماهه محقق نشد.

این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: نابسامانی‌هایی در پروژه‌های خطوط بی آر تی، مطالعات حمل و نقل همگانی یکپارچه، عامل چهارم و ناظر عالیه مطالعات جامع حمل و نقل، هوشمندسازی پارکینگ‌ها، اصلاح خصوصی‌سازی اتوبوسرانی و مسیر‌های دوچرخه نیز مشاهده می‌شود و بروز تاخیر‌های بسیار طولانی در مورد اجرای این پروژه‌ها این سوال را به ذهن هر شهروندی می‌آورد که به راستی اراده‌ای برای اجرای این پروژه‌ها و بهبود اوضاع حمل و نقل شهر وجود دارد؟ و این حوزه نابسامان کی به سامان خواهد رسید؟

شیراز از المان‌های جذاب بصری و هویت بخش بی بهره است
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهرشیراز با بیان اینکه نابسامانی فضا‌های شهری ریشه در عدم پاسخگویی مناسب به توقعاتی که در طول تاریخ نسبت به شهر‌ها ایجاد شده است دارد، اظهار داشت: در جوامع شهری، در راستای کاهش استرس‌ها و افزایش سلامت روحی و روانی شهروندان، توجه به تعلقات محیط شهری شهروندان مانند فضا‌ها و عناصر طبیعی، المانها، نورپردازی شهری و اماکن تفریحی، پارک‌ها و ... و دعوت آن‌ها برای حضور در این مکان‌های شهری از شاخص‌های اصلی در برنامه ریزی است.

سیروس پاک فطرت ادامه دارد: نوروز نزدیک است و شهر ما همچنان از نورپردازی محیطی والمان‌های جذاب بصری و هویت بخش و سایر عناصر ارتقا دهنده منظر شهری بدون بهره است.

این عضو شورای شهر شیراز افزود: پیشنهاد میکنم شهردار شیراز با حضور اعضا کمیسیون‌های شهرسازی وکمیسیون محیط زیست و سلامت، با توجه به اهمیت بحث و مطرح کردن برند شهرمان شیراز کارگروهی ویژه در این زمینه تشکیل و پس از تهیه نمودن سند راهبردی با مشارکت شهروندان و متخصصین، سریعا به حل مشکلات موجود پرداخته و منظر شهرمان را در خور نام جهانی شیراز ارتقا دهند.

نوذر امامی در اعتراض به رد پیشنهاد افزایش نرخ ورودی خودرو‌ها به میدان مرکزی میوه و تره بار از سوی فرمانداری، گفت: مشکل ما با فرمانداری مربوط به یک مورد یا دو مورد رد مصوبه نیست و باید فرمانداری و هیئت تطبیق در ارتباط با شورای شهر توجیه شود.

رئیس شورای شهر شیراز نیز نسبت به مواجه فرمانداری اعتراض کرد و در نهایت اعضای شورا بر این مصوبه خود اصرار کردند.

یک فوریت طرح کمک به تیم فوتبال بانوان شیراز حاضر در لیگ برتر کشور به تصویب رسید.

شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با لایحه شهرداری درخصوص نحوه محاسبه عوارض پروانه ساختمانی اراضی معوض ۱۲۰ هکتار از پلاک پروژه کسری واقع در بلوار حسینی الهاشمی موافقت کرد.

شورای اسلامی شهر شیراز همچنین پل جدیدالاحداث تقاطع کمربندی را به نام «شهدای انقلاب»، بوستان زیرپل جدیدالاحداث شهدای به نام «باغ رویا» و کوچه ۴ شهرک سروش شرقی به نام «شهیدان بهاری خوب» نامگذاری کرد و نام فرهنگسرای پایداری را به نام فرهنگسرای لاله تغییر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار