معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در گردهمایی روسای هیات‌های ورزشی فارس حضور یافت.
کد خبر: ۷۱۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ 05 February 2019

تابناک فارس به نقل زا باشگاه خبرنگاران: داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این همایش گفت: از استان فارس صحبت کردن با تاریخ و فرهنگ کهنی که دارد مشکل است و خوشحالم که امروز در میان شما حضور دارم.

وی افزود: در تنها دورانی که مردم یک کشور اجازه ندادند که استکبار جهانی دست درازی به کشورشان کند، در چهار دهه انقلاب اسلامی ایران بوده و آن هم بخاطر تاریخ و فرهنگ غنی ایران و عزتی است که مردم با مبارزات خود نشان دادند و هنوز هم دشمن هر روز یک توطئه را بر علیه مردم ایران طراحی می‌کند، اما پایداری و مقاومت مردم ایران اجازه نداده وجبی از خاک کشورمان بدست دشمن بیفتد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در ۴۰ سال اخیر در توسعه زیر ساخت، ساخت سالن‌های ورزشی، موفقیت ورزشکاران و بخصوص ورزش بانوان رشد چشم گیری داشتیم که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و این تنها در گرو امید داشتن و امید به مردم رقم خورده است و برای غربی‌ها درد آور است که ببینند با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که برای ایران بوجود می‌آورند باز هم ورزشکاران ایرانی در رشته‌های ورزشی خوش می‌درخشند و سکو‌های جهانی را فتح می‌کنند.

داورزنی تصریح کرد: اگر نتوانستیم در برخی امور موفق باشیم به ضعف خودمان بر می‌گردد و تنها با برنامه ریزی و استراتژی می‌توان آینده روشنی را در تمامی حوزه‌ها بخصوص ورزش متصور بود و به جرات می‌گویم رشد ورزش بانوان در سال‌های اخیر تنها مدیون انقلاب و جمهوری اسلامی بوده و تمامی زحمتکشانی که در استان‌ها برای کسب افتخار آفرینی بانوان از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: پرچمی که در بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک بالا می‌رود نتیجه یک کار گروهی در استان‌ها است و برنامه ریزی دقیقی که در توسعه زیرساخت‌ها و استعدادیابی ورزشکاران صورت می‌پذیرد.

کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در این گردهمایی گفت: تمام موفقیت‌هایی که در این سال‌ها در زمینه توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان و ورزشکاران کسب شده همگی مرهون تلاش‌های نخبگان و روسای هیات‌های ورزشی استان است و امیدوارم روز به روز بر تعداد این موفقیت‌ها اضافه شود.

وی افزود: ما بر طبق برنامه نقشه راه خود را ترسیم کردیم و از ابتدای سال تا انتها بر اساس برنامه ریزی جلو می‌رود و تنها مشکلی که بر سر راه ما قرار دارد بحث تامین اعتبارات مالی ورزشی برای هیات‌ها است که امید داریم با نظر معاون وزیر ورزش و جوانان مه امروز به شیراز سفر کرده این مشکل رفع شود و دومین موضوع میزبانی مسابقات بین المللی است که کمتر در استان فارس برگزار می‌شود و با داشتن زیر ساخت‌های مناسب می‌توانیم میزبانی مناسبی از رویداد‌های جهانی و آسیایی داشته باشیم که نظر مثبت وزارت ورزش و جوانان را می‌طلبد تا در سال ۹۸، حداقل چهار رویداد را در شیراز برگزار کنیم.

محسن سالاری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت:: ازعان داریم منابع ما محدود است و باید با یک برنامه ریزی درست رو به جلو حرکت کرد و هدفمان توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی است و بر اساس این هدف‌ها ورزشکاران و هیات‌های مدال آور را بررسی می‌کنیم تا در چشم انداز ما که سال ۱۴۰۰ است بتوانیم موفقیت‌هایی به مراتب تاثیرگذارتر بدست آوریم.

سالاری بیان کرد: در حوزه امور باشگاه‌ها به استان‌های ۱۰۰۰ باشگاهی پیوستیم، ولی تسهیلاتی که برای این باشگاه‌های در نظر گرفته شده بسیار کم است و از سوی دیگر نگاه بیشتر به ورزش قهرمانی است که باید نگاه بهتر و متعادل تری به تمامی رشته‌ها شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس ابراز امیدواری کرد در توسعه منابع استانی باید از پتانسیل تمام استان‌ها استفاده شود و این در حالیست که استان‌هایی مانند فارس و بوشهر هیچ سهمی در مدیریت کلان ورزش کشور و روسای فدراسیون‌ها ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار