معاون توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان به قدمت ورزش سوارکاری در استان فارس اشاره کرد و با تاکید بر این که فارس باید قطب سوارکاری کشور باشد، افزود: وجود اسب های اصیل و حضور پر تعداد عشایر در این استان، زمینه های مناسبی برای گسترش ورزش سوارکاری در استان فارس فراهم آورده است.
کد خبر: ۷۱۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 06 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدرضا داورزنی شامگاه سه شنبه در دیدار با استاندار فارس افزود: میزبانی رقابت های ورزشی در سطح بین المللی موجب جذب گردشگر و رونق اقتصادی خواهدشد.
استاندار فارس هم در این نشست گفت: اهتمام لازم برای حمایت از تیم های ورزشی استان وجود دارد و وزارت ورزش و جوانان نیز باید در این زمینه اقدام کند.
عنایت الله رحیمی افزود: زیرساخت های ورزشی قابل توجهی در این استان ایجاد شده است که نسبتا به صورت عادلانه و منصفانه برای همه رده های سنی و در شهرها و روستا توزیع شده است.
وی با اشاره به این که ورزشگاه 50 هزار نفره پارس شیراز فرصت مناسبی برای ورزش فارس محسوب می شود، بیان کرد: تکمیل فازهای بعدی این ورزشگاه با مشارکت و همراهی بخش خصوصی برای بهره برداری هرچه بیشتر مردم و ورزشکاران از این ورزشگاه امری ضروری است.
استاندار فارس با اشاره به موقعیت مناسب استان فارس در ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر در سال 2022 فرصت مناسبی است که می توان با برنامه ریزی دقیق و حمایت های جدی وزارت ورزش و جوانان، در خصوص جذب گردشگران و علاقه مندان به فوتبال از سراسر جهان به استان فارس اقدام کرد.
رحیمی ادامه داد: ورزش بانوان به عنوان نیمی از پیکره جامعه باید متحول شود و با ایجاد امکانات و زیرساخت های لازم باید زمینه حضور هرچه بیشتر این قشر در عرصه های ورزشی را فراهم کنیم.
وی به قدمت ورزش سوارکاری در استان فارس اشاره کرد و با تاکید بر این که فارس باید قطب سوارکاری کشور باشد، افزود: وجود اسب های اصیل و حضور پر تعداد عشایر در این استان، زمینه های مناسبی برای گسترش ورزش سوارکاری در استان فارس فراهم آورده است.
در سفر یک روزه معاون وزارت ورزش و جوانان ، سالن ورزشی خانه زنیان شیرازبا اعتبار 20 میلیارد ریال افتتاح شد و همچنین در این سفر از سالن 6 هزار نفر ه شیراز و پیست سوار کاری لپویی شیراز بازدید شد.
قرار است در دهه مبارک فجر حدود 40 پروژه ورزشی در استان فارس به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار