رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد؛
تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه دردهه فجر سال گذشته 18 هزارو 203 پروژه عمرانی در کشور افتتاح شد و در دهه فجر امسال 22 هزار و 335 پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد گفت: علی رغم فضاسازی ها و تبلیغات دشمنان، شاهد بهمن متفاوتی از لحاظ بهره برداری از پروژه های عمرانی هستیم.
کد خبر: ۷۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 06 February 2019

 

رشد بهره برداری از پروژه های عمرانی در دهه فجر امسال نسبت به سال قبل

 

جمالی نژاد: رشد بهره برداری از پروژه های عمرانی در دهه فجر امسال نسبت به سال قبل

 

تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه دردهه فجر سال گذشته 18 هزارو 203 پروژه عمرانی در کشور افتتاح شد و در دهه فجر امسال 22 هزار و 335 پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد گفت: علی رغم فضاسازی ها و تبلیغات دشمنان، شاهد بهمن متفاوتی از لحاظ بهره برداری از پروژه های عمرانی هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی‌نژاد که 16 بهمن در برنامه روي خط خبر شبکه خبر سیما سخن می گفت، افزود: در دهه فجر سال گذشته 3045 پروژه عمرانی ملی و در دهه فجر سال جاری 3362 پروژه عمرانی ملی به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: تعداد پروژه های استانی که در دهه فجر سال 96 در کشور به بهره برداری رسید، 8732 پروژه بود که این رقم در دهه فجر سال جاری به 9772 رسید.

وی تاکید نمود: در شرایطی که دشمنان می خواهند القا نمایند که کارهای عمرانی در کشور متوقف شده ولی از لحاظ بهره برداری از پروژه های عمرانی سال پرکار و پرنشاطی داشته ایم و اجرای پروژه ها همچنان در حال اجراست.

وی افزود: تنوع پروژه های عمرانی در کشور بسیار زیاد است و طیف وسیعی از پروژه ها نظیر تفریحی، گردشگری، بهداشتی، صنعتی، ورزشی، عمران شهری، ... را در بر می گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنين اعلام كرد: در دهه فجر سال جاري با همکاری بسیج سازندگی اجراي40 هزار پروژه زودبازده و كم هزينه در روستاها و شهرهای کوچک كشور آغاز شد که نيمه سال آينده به بهره برداري مي رسند و در حقیقت مصداق توزیع عادلانه امکانات هستند.

جمالی نژاد اضافه کرد: این پروژه ها می توانند در شهرهای کوچک و روستاها اشتغال و سرانه های فرهنگی و ورزش ایجاد نمایند و حاکی از نشاط و شادابی و انگیزه در جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه های نیمه تمام موجود در کشور هم اشاره نمود وگفت: اتمام این پروژه ها از دغدغه های دولت است و واگذاری آنها به بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی برای تکمیل و بهره برداری، با توجه به اعتباراتی که برای آنها هزینه شده، باید از اولویتهای تمامی مسوولان باشد.

وی با بیان اینکه حدود 76 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند اعتباری بالغ بر 500 هزار میلیارد تومان می باشد، اظهارکرد: بخشی از این پروژه ها انتفاعی است و حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران می تواند اتمام آنها را تسریع نماید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار پروژه واگذار و 15 هزار پروژه هم برای واگذاری احصاء شده، گفت: تاکنون میزان کمی از پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شده و یقینا باید در این زمینه همت بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فعال شدن پروژه های عمرانی در تمامی اقشار مردم همدلی و رفاقت ایجاد می کند و مردم از آن لذت می برند، بر ضرورت برنامه ریزی برای واگذاری پروژه های انتفاعی به سرمایه گذاران و بخش خصوصی تاکید نمود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: یکسری از پروژه های فرهنگی، ورزشی، تفریحی نیمه تمام را می توان به دستگاه های غیردولتی نظیر شهرداری ها واگذار نمود.

وی اضافه کرد: برخی از این پروژه ها را دستگاه های متناظر فرهنگی و ورزشی آغاز کرده اند و شهرداری ها با توجه به وظایف خود در حوزه های فرهنگی و ورزشی و تفریحی می توانند در تکمیل و بهره برداری آن ورود جدی پیدا نمایند.

 

 

بالغ بر22 هزار پروژه در كشور طي دهه فجر افتتاح مي شود/ آغاز اجراي 40 هزار پروژه زودبازده و كم هزينه/توسعه روستاها از اولويتهاي وزارت كشور است

 

جمالي نژاد: بالغ بر22 هزار پروژه در كشور طي دهه فجر افتتاح مي شود/ آغاز اجراي 40 هزار پروژه زودبازده و كم هزينه/توسعه روستاها از اولويتهاي وزارت كشور است

 

تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزير کشور با بيان اينكه خوشبختانه نبض طرح های عمرانی در کشور به خوبی می زند، اعلام كرد: طي دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي22 هزارو 335 پروژه بزرگ مقياس با اعتباری بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال در کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداری ها و دهیاری هاي كشور، مهدي جمالي نژاد كه صبح سه شنبه 16 بهمن با راديو گفتگو مصاحبه مي كرد، افزود: خوشبختانه با تلاش همه دستگاه ها در دهه فجر سال جاري، پروژه هاي متنوع و بزرگي در موضوعات مختلف بويژه در حوزه ارتقاي زيرساختها به بهره برداري رسيده كه قطعا موجبات رفاه مردم و توسعه كشور را فراهم مي سازد.

وی همچنين اعلام كرد: در دهه فجر سال جاري اجراي40 هزار پروژه زودبازده و كم هزينه در كشور آغاز شد كه با برنامه ريزي هاي به عمل آمده نيمه سال آينده به بهره برداري ميرسند كه كمك بزرگي به تسريع روند عمران و آباداني مناطق كمتر توسعه يافته كشور محسوب مي شود.

جمالي نژاد در پاسخ به سوالي در زمينه پروژه هاي نیمه تمام در کشور گفت: بسياري از اين پروژه ها قابل واگذاري است و مسوولان بايد در اين زمينه با برنامه ريزي هاي اصولي زمينه اتمام اين پروژه ها از طريق واگذاري به بخش خصوصي، سرمايه گذاران و دستگاه هاي غيردولتي مثل شهرداريها را فراهم نمايند.

وي اضافه كرد: براي مثال به منظور اتمام پروژه های ورزشی، تفریحی شهرها می توان آنها را به شهرداری‌ واگذار نمود.

رييس سازمان شهرداری ها و دهیاری هاي كشور در ادامه با اشاره به اينكه مناطق مختلف كشورمان داراي جاذبه هاي مناسب و گاه منحصربفردي براي توسعه گردشگری هستند، گفت: يكي از اولويتهاي ما واگذاري تمامي امور مربوط به توسعه زيرساختهاي اين حوزه و امور اجرايي آن به بخش خصوصي تحت نظارت دولت و شهرداريهاست.

وي با بيان اينكه اولويت اول با اتمام پروژه هاي نيمه تمامي است كه حدود 70 تا 80 درصد كار آن به اتمام رسيده، گفت: انتظار داريم سرمايه گذاران و بخش خصوصی برای اتمام و بهره برداري اين پروژه‌ها دولت را كمك كنند.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور همچنين با اشاره به بهره برداري از 295 كيلومتر خطوط حمل و نقل ريلي در تهران وچهار كلانشهر مشهد، شيراز، اصفهان و تبريز طي دو دهه گذشته، توسعه خطوط حمل ونقل ريلي و بومي سازي بخش هاي زيادي از احداث مترو را از جمله دستاوردهاي مهم كشور در عرصه مديريت شهري پس از پيروزي انقلاب برشمرد.

وي افزود: پيش بيني مي شود در صورت بهره برداري از 289 كيلومتر خط مترويي در دست ساخت در كلانشهرها تا پايان سال 1402 جمع خطوط مترويي در دست بهره برداري به 584 كيلومتر افزايش يابد و تعداد سفرهاي ساليانه از طريق مترو به 2337 ميليون سفرافزايش يابد.

جمالي نژاد در بخش ديگري از سخنانش ضمن اشاره به اينكه نظام شهری ما بیمار و توسعه شهری ما نامتوازن است، مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ و کلانشهرها را از مصاديق اين موضوع ذكر نمود و تصريح كرد: چنانچه براي توسعه مناطق شهري به مبحث آمایش سرزمين و توانمندي ها و ظرفيتهاي شهرها و روستاها توجه مي كرديم وضعيت فعلي ما بهتر بود.

وي با بيان اينكه روند مهاجرت و تخليه روستاها در كشور از حدود يكصد سال قبل و از زماني شروع شد كه توجه به شهرهاي بزرگ در اولويت قرار گرفت، اظهار كرد: يكي از سياستهاي ما در وزارت كشور و يكي از اولويتهاي وزير محترم كشور توسعه روستاهاست و به عقيده ما توجه به روستاها و ابعاد مختلف اشتغال در آنها در واقع بازي برد برد است زيرا باعث ماندگاري جمعيت در مناطق روستايي و کاهش حاشیه نشیني در حومه شهرهاي بزرگ مي شود.

جمالي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه يكي از مهمترين وظايف معاونت عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور و سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، توزيع عادلانه امكانات در شهرها و روستاهاست، تاسیس نهاد دهیاری را از جمله دستاوردهای مهم مدیریت روستایی کشور پس از پیروزی انقلاب برشمرد.

وي ضمن اشاره به تاسيس بيش از 37 هزار دهياري كه حدود 94 درصد جمعيت روستايي كشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده اند، گفت: طي دهه مبارك فجر سال جاري7880پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری ها در مناطق روستايي افتتاح شده كه قطعا باعث ارتقاي سطح شاخص هاي توسعه روستايي و رفاه روستاييان خواهد شد.

رييس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور توجه به اقتصاد روستا، حمايت از کارآفرینان روستایی، توجه به توسعه گردشگري روستايي از طريق تقويت روستاهاي هدف گردشگري، اعطاي تسهيلات به طرح هاي اقتصادي و اشتغال زاي دهياري ها و تقويت شركت هاي تعاوني دهياري ها را از اولويتهاي اين سازمان طي پنج سال اخير ذكر نمود.

وي با اشاره به اینکه،‌ دهیاری‌ها از زمان تأسیس تاکنون، منشا تحولات عظیمی در عرصه روستایی بخصوص در زمینه ارائه خدماتی که تاکنون در روستاها وجود نداشت بوده‌اند، اظهار کرد: دولت نیز در راستای وظایف و تکالیف قانونی و به منظور توسعه خدمات و عمران روستاهای کشور، اقدامات گوناگونی را از طریق پرداخت اعتبارات و واگذاری تجهیزات و امکانات مورد نیاز به دهیاری‌ها و ارایه آموزش های لازم به دهیاران انجام داده است.

وي، پرداخت بیش از 19هزار میلیارد تومان اعتبارات به دهیاری ها از سال 1382 تاکنون که 82 درصد این اعتبار در دولتهای یازدهم و دوازدهم اختصاص یافته و واگذاری 16هزار و 656 دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری ها را از جمله اقدامات دولت به منظور تقویت دهیاری ها در خدمت رسانی به روستاییان و اداره روستا ذکر نمود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار