علی اکبری گفت:بخش کشاورزی در کشور سالانه شش میلیارد دلار صادرات دارد.
کد خبر: ۷۱۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 08 February 2019

تابناک فارس به نقل از بازار نیوز: به گفته علی اکبری، بخش عمده ای از صادرات محصولات کشاورزی مرهون صنایع تبدیلی و فرآوری است.

وی همچنین اظهارداشت: برای رشد و توسعه صادرات در بخش کشاورزی باید نسبت به تقویت و گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری بیش از گذشته در کشور توجه کرد.

نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت کشور ۴۰ سال قبل ۳۵ تا ۳۶ میلیون نفر بود که امروز این تعداد به ۸۲ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: مجموع تولیدات کشاورزی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۲۵ تا ۲۶ میلیون تن بوده که هم اکنون این رقم به بیش از ۱۲۲ میلیون تن افزایش یافته است.

اکبری اظهارداشت: این افزایش تولید مرهون توسعه سرمایه گذاری، دانش، مدیریت، مکانیزاسیون، استفاده از بذور مرغوب، تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری، یکپارچه سازی اراضی، انتقال یافته های جدید تحقیقاتی و ترویجی به مزرعه و از همه مهمتر تلاش و کوشش خستگی ناپذیر کشاورزان در اقصی نقاط کشور بوده است.

وی در ادامه گفت: گندم مورد نیاز کشور با توجه به برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها و حمایت های مناسب از سه سال قبل تاکنون بصورت داخلی تامین و دیگر نیازی به واردات از خارج نیست.

نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: جدا از گندم کشور برای نخستین بار طی سال جاری از واردات شکر نیز بی نیاز شده است.

وی تصریح کرد: ایران روزگاری از کشورهای بلغارستان و دانمارک پنیر وارد می کرد که به برکت انقلاب اسلامی و با اتکا به توان داخل امروز از یک وارد کننده به یک صادر کننده بزرگ در این حوزه تبدیل شده است.

اکبری یادآورشد: تلاش های صورت گرفته طی چهار دهه پس از انقلاب نباید نادیده گرفته شودچرا که نادیده گرفتن این تلاش ها و زحمات جفا به خون شهیدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار