حجت الاسلام والمسلمین مهدی اقائی امام جمعه مرودشت:سال ها است که کشور را به لحاظ روانی معطل موضوعاتی همچون مذاکره با آمریکا ،برجام ، مذاکره با اروپا، وراه اندازی کانال های مالی SPVوINSTEXنموده واین موارد همگی جز تحقیر ملت ایران ودادن امید های کاذب به جامعه ،چیز دیگری را در بر نداشته و نخواهد داشت .
کد خبر: ۷۱۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 09 February 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا:حجت الاسلام والمسلمین مهدی اقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س)،به بیان بخشی از خطبه بی بدیل و سیره معنوی آن حضرت پرداخت .
آقائی افزود :اگرچه حضرت زهرا(سلام الله علیها) ۱۸ سال بیشتر عمر نکردند ، اما برکات وجود ایشان از شماره بیرون است . شوهرداری ایشان ، حسن خلق،حیاء،حجاب،دفاع از دین و امام زمان و اقامه نماز و سایر خصائل ایشان که همه در اوج بوده است برای تمام ما الگو است.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن(۲۲بهمن ماه) سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ،بیان داشت : روز ۲۲ بهمن و راهپیمایى ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ مظهر اقتدار ملت ایران است؛ مظهر حضور مردمى و اراده و عزم ملى ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه‌ شرایط به خیابان‌ها مى‌آیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار می‌دهند؛ این خیلى باعظمت است.ردی است.
آقائی ادامه داد:روز ۲۲ بهمن، روز نجات ملّت ایران و روز شکوفایى و پیروزى بزرگ‌ترین انقلاب دوران تاریخ ما از شروع اسلام تا امروز است ومتعلق به هیچ جناح خاص ویا دولت خاصی نیست
وی بیان کرد: یوم‌الله بیست‌ودوّم بهمن براى ما، هم از این نظر حائز اهمیت است که روز طلوع و ظهور بزرگ‌ترین انقلاب دوران تاریخ ما پس از اسلام است، و هم از این نظر که روز شکوفایى استعدادهاى ملّت ما و بهره‌گیرى از زحمات و رنج‌ها و مصائبى است که این ملّت در طول انقلاب بزرگ خود و در طول سال هاى مبارزه و نهضت متحمّل شده است.
آقائی در ادامه با بیان اینکه ۲۲بهمن به عنوان خاری در چشم همه دشمنان اسلام و به ویژه آمریکایی هامی باشد ، اظهار داشت :امروزه چشم امید کشورهای زیادی به دستان من وشما وحضور گسترده در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن می باشدو به دلیل اینکه حضور گسترده مردم در تمامی صحنه ها باعث برهم زدن تمام معادلات سیاسی استکبار جهانی وبه ویژه آمریکای جنایتکار شده است و امروزه ۲۲بهمن به عنوان خار بزرگی در چشم آمریکایی ها محسوب می گردد.
وی خاطر نشان کرد : دشمنان نظام به دنبال این هستند که آیا مسائل تحریم های ظالمانه آنان در اراده ملت ما ا اثراتی داشته است یا نه ؟ وبه همین خاطر روز ۲۲بهمن ماه بهترین فرصت برای برهم زدن معادلات سیاسی آنان و زدن مشت محکم بر دهان یاوه گویان بر علیه نظام وانقلاب می باشد.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به ابزارتجاری اروپا تحت عنوان اینستکسINSTEX)) بیان داشت :در چند روز گذشته بالاخره سه کشور اروپایی ،انگلیس وفرانسه وآلمان نسبت به تعهدی که قرار بود در طول دو هفته انجام دهند پس از گذشت ۹ماه به جای راه اندازی کانال SPVابزار جدیدی به نام INSTEXبرای حمایت از تبادلات تجاری راه اندازی نموده است .
وی تصریح کرد : کارابزار جدید اینستکس به این گونه است که چنانچه ایران کالائی به اروپا صادر کند وبه اندازه ارزش صادرات خود در اینستکس اعتباری ،ایجاد نماید وبه همان اندازه می تواند کالا وارد کند.
آقائی با بیان اینکه ابزار جدید اروپایی ها فقط شامل دارو غذا بوده که اساسا جز تحریم های آمریکا نمی باشد ونمی توان به جز موارد فوق کالای دیگری را وارد کرد، بیان داشت :مگر قرار نبود که کانال SPVراه اندازی شود که خود به عنوان ستون فقرات مقابله با تحریم های ثانویه آمریکایی ها محسوب می گردد ولی مشاهده می کنیم که مجدا اروپایی ها در این زمینه نیز بدعهدی کردند.
وی با بیان اینکه کانال SPVشامل کلیه کشورهای اروپایی می شد واین در حالی است که اینستکس را فقط سه کشور آلمان وانگلیس وفرانسه شامل گردیده ، بیان داشت : اعلام راه اندازی این ابزار به معنای عملیاتی شدن آن نمی باشد ودر ادامه هیچ تضمینی برای خرید نفت ایران اسلامی در این ابزار وجود ندارد.
آقائی در ادامه ضمن گلایه از دستگاه دیپلماسی کشوردر خصوص پذیرش ابزار تجاری اینستکس ،عرضه داشت :اروپایی ها در مقابل راه اندازی این کانال به دنبال ملزم کردن ایران به پایبندی به تمام تعهدات خودش در برجام می باشد واین در حالی می باشد که خود اروپایی ها به یک دهم از تعهدات خود در زمینه برجام عمل نکردند.
وی تصریح کرد:با توجه به اظهارات خود اروپییان اینستکس نیز راهی برای تحمیل برجام های بعدی علیه کشور ایران می باشد وبطور کلی مشروط کردن اجرای اینستکس با FATFعلاوه بر خود تحریمی جدید علیه کشور وبستن راه های دور زدن تحریم ها چیز دیگیری نیست.
آقائی خاطر نشان کرد:دستگاه دیپلماسی کشور مدعی بود که اروپایی ها راه اندازی کانال اینستکس را م
شروط به FATFنکرده اند واین در حالی می باشد که اروپایی ها در بیانیه اخیر خود چنین پیش شرطی قرار دادهاند و وعده نسیه داده ودنبال گرفتن امتیاز نقد می باشند.
خطیب جمعه مرودشت اصلی ترین مشکل اینستکس را فارغ از تحقیری که برای ملت در این ابزار وجود دارد ،تولید امید کاذب قلمداد نمود وافزود :دستگاه دیپلماسی کشور در ابتدا خود از اروپایی ها به دلیل تاخیر۲ هفته ای در راه اندازی کانال تجاری مالی گلایه می کند ولی با وجود تاخیر ۹ماهه در راه اندازی آن ،باز هم از این کانال جدید استقبال می کند.
وی عرضه داشت :سال ها است که کشور را به لحاظ روانی معطل موضوعاتی همچون مذاکره با آمریکا ،برجام ، مذاکره با اروپا، وراه اندازی کانال های مالی SPVوINSTEXنموده واین موارد همگی جز تحقیر ملت ایران ودادن امید های کاذب به جامعه ،چیز دیگری را در بر نداشته و نخواهد داشت .
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن تشکر از شورای تامین واعضای شورای اداری شهرستان در برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب ومعرفی آن به مردم ،از مردم شهرستان مرودشت تقاضا داشت که بار دیگر همچون سراسر کشور ایران اسلامی در روز ۲۲بهمن ماه در مراسم راهپیمایی امسال نیز حضور گسترده ای داشته باشند.
وی در پایان از مسئولان ارشد شهرستان تقاضا داشت که نسبت به مشکل آب شرب روستاهای کناره وشهرک زراعی اقدامات لازم وشایسته را بکار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار