معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بیکاری، مشکلات اقتصادی و سختی معیشت وجود دارد گفت: اما مشکلات به معنای بن بست نیست ما با تدبیر با برنامه‌ریزی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. صاحبنظران و نخبگان باید به کمک مسئولان بیایند.
کد خبر: ۷۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 11 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا: اسحاق جهانگیری در جمع راهپیمایان 22 بهمن شیراز گفت: ملت ایران امروز در 40 سالگی انقلاب آمده‌اند تا با امام و رهبری و آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده بزرگ قرن بود، افزود: انقلابی که با متفکران، نخبگان و صاحبنظران شروع شد و با کمک توده مردم به پیروزی رسید.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلابی تاریخی بود اما در تاریخ نماند این در حالیست که انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل‌ها است و جوانان ما هنوز به انقلاب دلبسته هستند همانند مردان و زنانی که انقلاب کردند.

به گفته جهانگیری انقلاب اسلامی راهی تازه در برابر ملت و جهان گشود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: انقلاب اسلامی نسلی نو و جامعه‌ای نو بنا نهاد. امام خمینی با همراهی یاران و فداکاران خود انقلابی بنا نهاد که براساس اسلام و آرا ملت شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب امروز نیز همان راه و همان اهداف را با صدای رسا اعلام می‌کند ادامه داد: انقلاب اسلامی سرمایه‌ای برای عبور از مشکلات است و ما می‌توانیم با روح مشارکت عمومی بر مشکلات فائق آییم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی چتری بود بر سر همه و امروز همه ذیل انقلاب اسلامی هستندبطوریکه انقلاب اسلامی مثل امام و مانند رهبری متعلق به همه ایرانیان است.

جهانگیری تصریح کرد: ناراحتی امروز آمریکا از این است که ایران قدرتمند و بزرگ را از دست داده است

وی اعتقاد دارد که امریکایی ها از اینکه یک کشور نیرومند را در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس از دست دادند، رنج می‌برند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امنیت امروز ما مثال زدنی است گفت: امنیتی که امروز ایران دارد هیچ کشوری ندارد، به کشورهای همسایه به عراق و سوریه نگاه کنید. ایران امروز لنگرگاه امنیت منطقه است.

وی با اشاره به جایگاه امروز ایران اسلامی بیان کرد: رییس جمهور آمریکا بدون اجازه وارد کشور عراق می‌شود اما مسئولان انقلاب اسلامی به هر کشوری وارد شوند با افتخار به استقبال آنها می‌آیند.

جهانگیری تصریح کرد: برای تحقق عدالت خیلی تلاش شده اما هنوز راه زیادی باقی مانده است و ما تا تحقق کامل عدالت و رفع کامل محرومیت‌ها از پای نخواهیم نشست.

وی به توسعه علمی، پزشکی و دانشگاهی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی 20 سال است که پرچم توسعه علم را برافراشته و امروز دانشگاه‌های ایران اسلامی در جهان سرآمد است. پزشکی ایران زبانزد است در همین شیراز عمل‌های جراحی می‌شود که تنها در چند کشور محدود انجام می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: ما به وحدت و انسجام نیاز داریم ما به گفتگو و مدارا نیاز داریم. امروز امریکا اعلام کرده که جنگ اقتصادی علیه ملت ایران راه انداخته است.

جهانگیری با بیان اینکه امروز هدف دشمن از تحریم به زانو درآوردن ملت ایران است، گفت: می‌خواهند مانع نیازهای اصلی ملت ایران شوند اما حضور ملت در 22 بهمن نشان داد که آمریکا بار دیگر شکست می‌خورد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: . امروز 96 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیکاری، مشکلات اقتصادی و سختی معیشت وجود دارد گفت: اما مشکلات به معنای بن بست نیست ما با تدبیر با برنامه‌ریزی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. صاحبنظران و نخبگان باید به کمک مسئولان بیایند.

وی به محدودیت‌ها و مشکلات استان فارس اشاره کرد و افزود: استان فارس رو به توسعه است و باید مسئولان کمک کنند تا هر چه زودتر پروژ‌ه‌های توسعه فارس از جمله راه آهن به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار