وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام این که تهیه مسکن یکی از دغدغه های مهم مردم جامعه بویژه جوانان است، گفت: دولت برنامه دارد 400 هزار واحد مسکونی اجتماعی برای افراد با درآمد متوسط ایجاد کند.
کد خبر: ۷۱۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷ 12 February 2019

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام این که تهیه مسکن یکی از دغدغه های مهم مردم جامعه بویژه جوانان است، گفت: دولت برنامه دارد 400 هزار واحد مسکونی اجتماعی برای افراد با درآمد متوسط ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند دوشنبه شب در جمع مردم شهرستان نکا در شرق مازندران افزود: بر اساس برآورد انجام شده 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که بلااستفاده مانده است و این موارد آسیب می زند که البته دولت باید ورود کند که در حال انجام است.
وی با تاکید بر این که مشکلات اقتصادی موجود در جامعه عوامل مختلف داخلی و خارجی دارد، گفت: همه این مشکلات ناشی از سوء مدیریت نیست .
وزیر اقتصاد قضاوت منصفانه در باره عملکرد اقتصادی دولت را نیازمند قیاس وضعیت کنونی با گذشته و حتی سال گذشته دانست و با طرح این سئوال که باید ببینیم وضعیت صادرات نفتی سال گذشته و توان مدیریتی دولت چگونه بوده است ؟ توضیح داد: سال گذشته همین موقع صادرات غیر نفتی داشتیم و امسال هم داریم و کم نشد و تورم سال گذشته این موقع 32 درصد بود ولی اکنون کاهش یافته است و همه این موارد بیانگر آن است که سوء مدیریت نیست و دولتی که تورم را به تک رقمی رساند یعنی مدیریت کرد.
وی افزود: تورمی که اقتصاددانان پیش بینی می کردند اکنون به 50 تا 60 درصد برسد، با مدیریتی که انجام شد به حدود 20 درصد رسیده است و دولت تلاش دارد باز هم این میزان را کاهش دهد.
دژپسند یکی از مشکلات اقتصادی کشور را بی اخلاقی برخی کاسب نماها دانست و گفت: کاسب نماهای بازار ارز و دلال های بی تعصب به وطن ارزش پول را پایین آوردند و دولت در چند ماه اخیر تدابیری اندیشید و اکنون قیمت دلار به زیر 10 هزار تومان رسیده است و تلاش داریم به ثبات برسیم و این هم یعنی این که در حال مدیریت مشکلات هستیم.
وزیر اقتصاد از بیکاری به عنوان یکی از مشکلات مهم و دغدغه مهم مردم یاد کرد و اظهار داشت : قطعا مردم از بیکاری جوانان در رنج هستند و جوانانی که جویای کارند به اشتغال نیاز دارند ولی بخش دولتی نمی تواند برای همه جوانان اشتغال ایجاد کند و باید از حضور سرمایه گذاران استفاده کرد و تسهیلات در اختیار قرار داد تا اشتغال ایجاد شود.
وی افزود: امروز جشن چهل سالگی انقلابی را برگزار کردیم که ' نه ' های فراوانی گفتیم و این نه گفتن ها یعنی آری گفتن به استقلال و آزادی و این که ما به دنبال استقلال بودیم و به دنبال عزت خواهیم بود و خود را و کشور را مقاوم بارآوردیم تا از هر تلنگری بازنایستیم.
وزیر امور اقتصاد گفت: در دوران جنگ 100 میلیارد دلار به زیرساخت های کشور ضربه وارد شد و این یک خسارت بود ولی می دانستیم که انقلاب کردیم که بایستیم و پایدار باشیم و باید تا جایی برویم و به جایی برسیم که در اوج قدرت باشیم.
وی افزود: در دوران جنگ، جنگ اقتصادی و جنگ سخت را با هم داشتیم و در تمام دوران تلاش کردیم و حاصل آن این که اکنون رشد علم و فن آوری، فرهنگ، آموزش و بخش های مختلف را داریم و امید به زندگی 20 سال افزایش یافت و اکنون بهترین رتبه را در عرصه پزشکی داریم و اکنون در ایران مشتری های خارجی داریم و پزشکان متخصص فراوان داریم و همه ناشی از تلاش است.
او ادامه داد: نگرش رژیم قبل، نگرش شهرگرایی بود نه روستاگرایی و نگرش محرومیت زدایی و منطقه ای و تعادل درآمدی و افزایش توان ساخت سد و آزاد راهها و اتکاء به توان داخلی نبود، ولی اکنون برعکس است و ملاک این است که اشتغال زایی مناطق روستایی با تسهیلات گسترش پیدا کند و این رویکرد خاص انقلاب بوده است.
دژپسند گفت: برق، آب، بهداشت و راه روستایی و آموزش و پرورش روستایی با نگرش بعد از انقلاب توسعه یافته است و در دهه اول انقلاب که دهه جنگ هم بود بخش کشاورزی مورد توجه بود چرا که تامین کننده مواد غذایی بود.
وی با اظهار این که نیازمندی های هر زمان متفاوت است، افزود: اگر پس از جنگ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نمی ایستاد، اکنون مترو در تهران نداشتیم چون همکاران دانشگاهی ما در آن زمان و در زمان ساخت مترو اعلام می کردند که مترو توجیه اقتصادی ندارد، اما مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ایستاد و مترو راه اندازی شد و این ناشی از نگرش منبعث از انقلاب است.
وزیر اقتصاد استقلال اقتصادی و رفع مشکلات موجود را نیازمند ایستادگی و مقاومت دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا خودمان باشیم و روی پای خود بایستیم، همان گونه که قبل از انقلاب ایستادیم و مقاومت کردیم و انقلاب پیروز شد، جنگ را بدون این که کوچک ترین بخشی از کشور را به دشمن بدهیم، با مقاومت و ایستادگی و اراده کردن به نقطه مورد نظر رساندیم و اکنون در بخش دفاعی مرجع هستیم و به جایگاهی رسیدیم که کسی نمی تواند حرفی بزند و در بخش اقتصادی هم باید به جایگاهی برسیم که تورم و تحریم ها به ما آسیبی نرساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار