یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «بیانیه اخیر اتحادیه اروپا مثبت نیست»، ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا کانال مالی اینستکس را سیاسی نکرده و با نیرنگ به آن وارد نشود.
کد خبر: ۷۱۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 12 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «بیانیه اخیر اتحادیه اروپا مثبت نیست»، ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا کانال مالی اینستکس را سیاسی نکرده و با نیرنگ به آن وارد نشود.

محمد جواد جمالی در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا، اظهار کرد: در طول این مدت اتحادیه اروپا به عنوان یکی از طرف‌های بسیار مهم برجام تعهدات خود را انجام نداده و تنها به اعلام موضع گیری درباره خوب بودن برجام اکتفا کرده است. اتحادیه اروپا تنها با آمریکا درباره برخورد با ما اختلاف سطحی دارد و شیوه‌های متفاوتی را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: البته اتحادیه اروپا کانال اینستکس را راه‌اندازی کرده که می‌تواند مسیر شروع کننده‌ای برای عمل به تعهداتشان باشد ما راه اندازی این کانال را دیر هنگام و ناکافی می‌دانیم. امیدواریم اروپا درباره این کانال، سیاسی عمل نکرده و با نیرنگ وارد نشود. همچنین این کانال برای وقت کشی نباشد و نخواهند از قبل آن مباحث منطقه‌ای و دفاعی ما را مطرح کنند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی در زمان جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها قبل از هرگونه موضع گیری به ۳۰ سال پیش یعنی زمان جنگ عراق و ایران برگردد که علی رغم موشک باران شدید مردم مظلوم در نقاط مختلف کشور، هیچ موضع‌گیری نکرده و حتی به عراق کمک کردند. اتحادیه اروپا در آن زمان کجا بود؟

وی ادامه داد: ایران در طول قرن‌های گذشته همواره نشان داده است که مدافع بوده و هیچ گاه به کشوری حمله نکرده است، لذا حق ماست که برای دفاع از مردم و کشورمان سلاح‌های متعارف تولید کنیم. مثلاً فرانسه در سال ۲۰۱۸ چندین میلیارد دلار اسلحه به کشوری با یک میلیون نفر جمعیت فروخته و یا ترامپ صدها میلیارد دلار قرارداد اسلحه بسته است. رژیم صهیونیستی نیز چند صد کلاهک هسته‌ای دارد، اما کسی نتوانسته است به او نزدیک شده و به او اعتراض کند. اینها نشان می‌دهد ما در منطقه‌ای قرار داریم که باید از خود دفاع کنیم پس داشتن سلاح‌های متعارف با جنبه دفاعی کاملاً مشروع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار