رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: آیین نامه‌ای با هدف شناسایی، حمایت و توانمندسازی علمی و عملی نیروهای مستعد محلات کم‌برخوردار با رویکرد تربیت نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مورد نیاز جبهه علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی از طریق ارائه خدمات علمی در آینده‌ای نزدیک به صحن شورای شهر شیراز می‌آید.
کد خبر: ۷۱۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 14 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایمنا:احمد تنوری با اشاره به طرح‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه شده توسط شورای اسلامی شهر شیراز به شهرداری، اظهار کرد: با بررسی مصوبات شوراهای اسلامی کلانشهرهای دیگر، طرح پیشنهادی ایجاد باغ کتاب در شیراز مطرح شد که برمبنای آن شهرداری شیراز مکلف است، در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و آشنایی کودکان و نوجوانان با آن حداکثر ظرف دو ماه نسبت به ارائه لایحه احداث مجموعه فرهنگی فراغتی "باغ کتاب" به صورت مشارکتی و از طریق جذب سرمایه گذار با پیش بینی ردیف بودجه‌ای و اثرات مالی احداث آن اقدام کند.

وی افزود: در راستای ایجاد نشاط در شهر و دستیابی به راهبرد شیراز "شهر امید و زندگی" طرح حمایت از ایجاد آکادمی فوتبال نیز به شهرداری داده شده است که در این طرح پیشکسوتان فوتبال شیراز و مناطق کم برخوردار شهری در اولویت قرار خواهند داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز احداث خانه هنرمندان شیراز را یکی دیگر از طرح‌هایی دانست که به منظور ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل مطرح شده است و تصریح کرد: شورای شهر، شهرداری را مکلف به اقدام در خصوص تعیین ضوابط، مقررات و تأسیس مراکز، موسسات، کانونها و انجمنهای فرهنگی و نظارت بر فعالیتهای آنها کرده است.

وی برقراری ارتباط مستمر با هنرمندان و جلب مشارکت فعالانه اعضا و هنرمندان به منظور بررسی مسائل و یافتن راهکارهای مناسب برای حل مشکلات فعالیتهای هنری شهر را از مزیت‌های خانه هنرمندان دانسته و ادامه داد: در این طرح اقشار مختلف جامعه مانند فرهیختگان و نخبگان زنان و خانواده، جوانان، نوجوانان و کودکان به منظور توسعه فرهنگی هنری شهر به مشارکت فراخوانده می‌شوند.

تنوری اضافه کرد: تا سه ماه آینده آیین‌نامه نحوه شناسایی و جمع‌آوری متکدیان سطح شهر برای تصویب شورای شهر توسط شهرداری آماده می‌شود.

وی یکی دیگر از طرح‌های مهم فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز را شناسایی، حمایت و توانمندسازی علمی و عملی نیروهای مستعد محلات کم‌برخوردار معرفی کرده و توضیح داد: این آیین نامه با رویکرد تربیت نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مورد نیاز جبهه علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی از طریق ارائه خدمات علمی در آینده‌ای نزدیک به صحن شورای اسلامی شهر شیراز خواهد آمد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز همه دانش‌آموزان مستعد و محروم مقاطع مختلف تحصیلی و نیز دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و جمعیت هلال احمر را جزء مخاطبان این طرح دانسته و افزود: اعتکاف علمی و فرهنگی به منظور ارتقای تحصیلی و آمادگی کنکور، حمایت مالی از دانش‌آموزان کم بضاعت و معرفی دانش آموزان مستعد به مراکز فنی و حرفه ای طرف قرارداد شهرداری برای آموزش و فراگیری مهارت های مناسب از جمله اقداماتی است که به‌وسیله اجرای این طرح انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار