وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اسفندماه به استان فارس سفر می‌کند.
کد خبر: ۷۱۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 14 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: ۲۰ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان با حضور وزیر بهداشت در شهرستان جهرم افتتاح شد.

وی افزود: بلوک زایمانی بیمارستان مطهری، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی، ۶ خانه بهداشت، ۵ پانسیون پزشکان و ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با حضور وزیر بهداشت، استاندار فارس و دیگر مسئولین کشوری و استانی در اسفند ماه افتتاح می‌شود.

صحرائیان، افتتاح بلوک زایمانی بیمارستان استاد مطهری را از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در سفر وزیر بهداشت به جهرم عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه با زیر بنای ۴ هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد تومان در مدت ۲ سال احداث شده که ایجاد فضای فیزیکی مناسب و استاندارد برای مادر و نوزاد از اهداف اصلی ساخت آن بوده است.

وی افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار ساخت این پروژه توسط خیر نیکوکار حاج مظفر ابراهیمی تامین شده است.

به گفته فرماندار ویژه جهرم بلوک زایمانی در چهار طبقه بنا و دارای بخش زایشگاه، زنان و زایمان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش اتاق عمل است.

وی افزود: همچنین این بلوک زایمانی دارای ۱۱ تخت LDR (واحد‌های تک نفره زایمان طبیعی)، ۳ اتاق عمل، ۳۰ تخت در بخش مراقبت‌های مادران پس از زایمان و ۸ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.

صحرائیان به پروژه‌های قابل افتتاح دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: ساختمان جدید دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه ساخت این پروژه توسط نیک‌اندیش سلامت فرج الله ممتاز تامین شده است.

وی ادامه داد: افتتاح ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری و روستایی با اعتبار بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، افتتاح ۶ خانه بهداشت در مناطق محروم شهرستان جهرم با اعتبار هزینه شده ۱۲۵ میلیون تومان و افتتاح ۵ خوابگاه پزشک با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به جهرم است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: مجموع اعتبارات هزینه‌شده این پروژه‌ها با احتساب تجهیزات آن نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است که در ۴ اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها: وزیر بهداشت ، سفر ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار