آیت الله دژکام گفت:خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه نکته مورد تأکید مولا است، به بهانه تحول انقلاب را خدشه دار نکنید، شما شیعیان خالص علی (ع) می توانید مخاطب این حرف ها باشید شما یه قدم به عنوان انقلاب برداشتید و 40 سال برای آن زحمت کشیدید، بنابراین این پیام و بحث های عدالت را مکرر مرور کنید.
کد خبر: ۷۱۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 15 February 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «آیت الله لطف الله دژکام» امروز (جمعه 26 بهمن) در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه همه باید از شیطان حرص برحذر باشند و از لقمه حرام بگریزند تأکید مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: دشمن بر روی اینکه عده ای لقمه حرام می خوردند و عده ای نان برای خوردن ندارند متاور می دهد و از ان استفاده می کند و لقمه حرام لقمه چرکین سبب فساد در جامعه می شود.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به آیات الهی در مورد لقمه حرام و فریب شیطان، بیان کرد: شیطان همواره در کمین است و باید مرتب از خدا درخواستت مددکنیم، در نماز جمعه نباید فقط در مورد مسائل سیاسی باشد بلکه باید با نگاه به مسائل جمعه به مسائل عبادی بپردازیم و نماز جمعه محل خطبه و ذکر است و تصور از نماز جمعه تصور درستی نیست که نماز جمعه بدون توجه به معنویات فقط به مسائل سیاسی بپردازد.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه روز جمعه روز کمک خواستن است، گفت: این روز روز فریادرسی است و نباید اینها در یک تعریف فنی از دیدگاه اسلامی محصور شود، مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مهم است اما باید این مسائل در توجه به خدا بیان شود.

 

آیت الله دژکام تأکید کرد: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه نکته مورد تأکید مولا است، به بهانه تحول انقلاب را خدشه دار نکنید، شما شیعیان خالص علی (ع) می توانید مخاطب این حرف ها باشید شما یه قدم به عنوان انقلاب برداشتید و 40 سال برای آن زحمت کشیدید، بنابراین این پیام و بحث های عدالت را مکرر مرور کنید.

 

وی در بخش دیگر خطبه ها با دعوت همه به تقوا و رعایت عدالت، گفت: باید سرخط هایی که در خطبه ها بیان می شود مورد مطالعه قرار گیرد تا رزق روزی معنوی ما تا جمعه بعد افزایش یابد و این نوع تفکر باید در دیدگاه فردی، اجتماعی و سیاسی ما رخنه کند.

 

امام جمعه شیراز با تشکر از مردم بخاطر حضور در حماسه شکوهمند 22 بهمن با وجود بارندگی، بیان کرد: این حضور حاوی پیام استقامت و ایستادگی در برابر دشمنان در هر شرایطی است، 22 بهمن امسال روز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که مردم اوج انقلابی گری در مطالبات مردمی با شعارها، مطالبه آرمان های انقلاب و اوج بصیرت را به نمایش گذاشتند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه مردم در اوج انقلابی گری احساسی عمل نمی کنند بلکه دقیق و مصاحبه گر هستند، یادآور شد: این حضور مردم جای سپاس دارد و نکته دیگر شهادت معصومانه جمعی از پاسداران در مرز شرقی کشور است که شاهد حرکتی جاهلانه، تأسف آور و کور و شهادت عده ای از عزیزانمان بودیم و باید از تلاش 40 ساله سپاه تلاش کرد.

 

آیت الله دژکام با بیان اینکه ماندگاری انقلاب را شهادت این عزیزان ماندگار کرد، اظهار کرد: منطق شهدا باید یادآوری شود که از نگاه شهید، شهادت سعادت است و تأسف ما محروم ماندن ما از خدمات آنها است، به همین دلیل تبریک و تسلیت می گوییم و با این منطق می شود در مقابل دشمن ایستاد.

 

وی با بیان اینکه شهادت پیروزی خون بر شمشیر است، افزود: تا زمانی که این تفکر در بین ما است دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند، ما بر عهدی که با امام و شهدا بستیم تا آخرین لحظه و قطره خون به پای اسلام ایستادیم، احتمال قصورات باید برطرف شود و مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید موکد دارند.

 

امام جمعه شیراز، با اشاره به سلاخی کردن پسر بچه ای در عربستان به جرم شیعه بودن، گفت: ما شکایت به خدا می بریم و آل سعود هر چه بخواهد این رسوایی را بپوشاند باید بداند این ننگ برای او تا روز قیامت باقی می ماند و هیچ چیزی این لکه ننگ را از دامن آنها را پاک نمی کند و این داستان شهادت حضرت علی اصغر (ع) را در اذهان تداعی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مردم جوانان، متذکر شد: سرفصل ها می خواهد راهبرد یک حرکت 40 ساله شود که باید در مورد آنها فکر کرد و نباید صرفاً به بیان مطالبات بپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار