امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه «چقدر انسان باید پَست باشد که یک کودک را جلوی مادرش سر ببرد»، افزود: آل سعود هر چه بخواهد پرده بر رسوایی‌هایش بپوشاند، برایش تا روز قیامت دشمنی با اهل‌بیت (ع) می‌ماند و این لکه ننگ تا ابد بر دامان آل سعود است.
کد خبر: ۷۱۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 15 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه انقلابی گری در قاموس انقلاب اسلامی، یعنی همراهی با ولی امر، اظهار داشت: همه انقلابیون باید بدانند ارزش‌های انقلاب همچون عدالت هرگز کهنه نمی‌شود.

وی ضعف برخی مسئولان را دلیل بر ناکارآمدی مبانی و ارزش‌های انقلاب ندانست و افزود: شاید کسی امروز در مقام اجرایی کشور برحسب منصبی که در اختیار دارد، خلاف عدالت رفتار کند که طبق ضوابط باید با او برخورد شود اما این دلیل بر ضعف ارزش‌های انقلاب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه عدالت و مبارزه با فساد، دو روی یک سکه است، افزود: نمی‌شود کسی بگوید من طرفدار عدالتم اما با فساد مبارزه نکند.

این استاد دانشگاه مدعیان انقلابی گری را به ارائه طرح و برنامه‌های کاربردی برای پیشرفت کشور دعوت کرد و بیان داشت: کسانی که مدعی انقلابی گری هستند باید دورهم جمع شده، فکر کنند و برنامه دهند که چکار کنیم تا آرمان‌های انقلاب تحقق یابد و در این راستا شعار تنها کافی نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، در تکمیل این قسمت از سخنان خود با انتقاد از کسانی که محفل نماز جمعه را تنها مکانی برای طرح مسائل سیاسی می‌دانند، اظهار داشت: نباید این احساس را ترویج دهیم که در نماز جمعه، فقط باید تحلیل سیاسی شود و معنویت آن تحت‌الشعاع قرار گیرد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه تصور برخی از نماز جمعه تصور دقیقی نیست، معنویت را رکن مهم نماز جمعه برشمرد و افزود: نماز جمعه روز ذکر و درخواست کمک از خداوند است درحالی‌که برخی به‌غلط تصور می‌کنند که اینجا تنها باید مسائل سیاسی و اقتصادی مطرح شود.

دژکام درعین‌حال تأکید کرد: البته بحث معنویت نماز جمعه به این معنا نیست که نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی توجه نداریم، بلکه منظور این است که هدف اصلی را که خودسازی و معنویت است، فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه 40 سال برای جایگاهی که در آن قرار داریم زحمت‌کشیده شده است، بیان داشت: در آینده بحث‌های مربوط به عدالت را بازنگری و دگر خوانی خواهیم کرد تا چهارچوب حرکت اصیل ما به سمت پیشرفت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تشکر از حضور حماسی و قهرمانانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز بیان داشت: در آن شرایط آب و هوایی و باران شدید، مردم نشان دادند باران که هیچ، توپ و تانک دشمن نیز نمی‌تواند در برابر اراده آنان قرار گیرد تا زمانی که این پرچم را به دست صاحب اصلی آن یعنی ولی‌عصر (عج) بسپاریم.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه در این روز، اوج انقلابی گری مردم به‌ویژه نسل جوان به نمایش درآمد، اظهار داشت: آنچه در این راهپیمایی زیبا بود، مطالبه همان آرمان‌هایی بود که از سالهای نخست انقلاب داشتیم و راهپیمایان نشان دادند که چیزی از آن آرمان‌ها کسر نشده است.

دژکام افزود: اینکه حتی یک شعار تفرقه‌افکنانه در روز 22 بهمن داده نشد، اوج بصیرت سیاسی مردم را نشان می‌داد.

وی با اشاره به شعارهای مردم، در بحث اطاعت از رهبری، خاطرنشان کرد: مردم نشان دادند مصلحت امروز کشور و جامعه را خوب می‌شناسند و در اوج انقلابی گری احساساتی نمی‌شوند و این بسیار مهم است.

*40 سالگی انقلاب با خون پاسداران مُهر شد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی انفجار اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان نیز گفت: این حادثه مبتنی بر جهالت و تعصب کورکورانه، جمعی از عزیزان ما را به شهادت رساند.

امام‌جمعه شیراز افزود: بنده از زحمات 40 ساله پاسداران تشکر می‌کنم چراکه آنان 40 سال است که شهید می‌دهند تا انقلاب سرپا بماند.

وی همچنین گفت: سپاه در تمام عرصه‌های کشور، نقش خود را خوب ایفا کرده و چهلمین سالگرد انقلاب نیز با خون عده‌ای از پاسداران مُهر شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جوانان باید منطق شهدا را یادآوری کنند، خاطرنشان کرد: تا وقتی این تفکر شهادت طلبانه در کشور است، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

امام‌جمعه شیراز درعین‌حال خواستار بررسی قصور احتمالی این حادثه شد و بیان داشت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند اگر احتمال قصوری در این حادثه هست، باید بررسی شود.

بریدن سر یک کودک، ننگی برای آل سعود

دژکام همچنین به فاجعه بریدن سر یک کودک در شهر مدینه توسط عمال و گماشتگان آل سعود اشاره کرد و گفت: آن‌ها سر یک بچه شیعه را به جرم شیعه بودن جلوی مادرش بریدند که ما از این جنایت شنیع، به خدای متعال مظلومیت شیعیان را شکایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه «چقدر انسان باید پَست باشد که یک کودک را جلوی مادرش سر ببرد»، افزود: آل سعود هر چه بخواهد پرده بر رسوایی‌هایش بپوشاند، برایش تا روز قیامت دشمنی با اهل‌بیت (ع) می‌ماند و این لکه ننگ تا ابد بر دامان آل سعود است.

بیانات رهبر انقلاب باید عملیاتی شود

امام‌جمعه شیراز در پایان خطبه‌های امروز نیز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و سرفصل‌های مطرح‌شده از جانب ایشان برای اداره کشور نیز گفت: این سرفصل‌ها باید در سه مرحله خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در امتداد حرکت 40 ساله ما باشد و همگان باید در حدی که می‌توانند، آن را عملیاتی و اجرایی کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار