کد خبر: ۷۱۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 16 February 2019

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما بااشاره به احداث پایانه گل در تهران گفت : زیرساخت های لازم برای اقامت ، پذیرایی و مسیر بازدید گردشگران درپایانه گل برنامه ریزی و اجرا شده است که امیدواریم با افتتاح فاز نخست این پایانه در آینده نزدیک شاهد فعالیت اولین مجموعه گردشگری گل در استان تهران باشیم.

دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: در ساخت تاسیسات گردشگری پایانه گل از تجربیات خوب کشورهای پیشرو در این حوزه نظیر کشور هلند نیز استفاده شده است ،قرار گیری پایانه گل در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) میتواند به عنوان یک مقصد جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

بزرگ نیا ادامه داد :استان تهران در کنار جاذبه های فرهنگی- تاریخی و طبیعی متعددی که دارد میتواند به عنوان یک مقصد مدرن گردشگری نیز معرفی شود و علاقه مندان زیادی از استان های همجوار و همچنین کشورهای منطقه ای به استان جذب شود.

گفتنی است : پایانه گل تهران در احمدآباد مستوفی شهرستان اسلامشهر استان تهران واقع شده که فاصله کمی با شهر تهران و تاسیسات حمل نقل فرودگاهی کشور دارد.

 

گردشگری نیازمند فرهنگسازی می باشد
این استاد دانشگاه بااشاره به اینکه برای جذب گردشگران باید فرهنگ گردشگری را تقویت کنیم ،گفت؛ تهران یک شهرتوریستی است و چنانچه بتوانیم اثار زیبای این شهررا به گردشگران داخلی وخارجی معرفی کنیم در انصورت تهران مقصد گردشگری بسیاری از توریسم خواهدشد.
این مقام مسوول اظهار داشت؛ مسابقات تهرانشناسی با هدف معرفی جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی استان تهران برای گروه سنی کودک و نوجوان در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته برگزار و چهارصد جایزه تفریحی- فرهنگی به برندگان اهدا می شود.

مدیرکل گردشگری استان تهران با بیان اینکه سوالات مسابقات از کتابچه گردشگری استان تهران که برای اولین بار درنمایشگاه بین المللی گردشگری توزیع می شود طراحی شده است افزود : محتوای کتابچه گردشگری استان بعد از یک بازنگری کلی و رفع اشکالات و نواقص با نگاهی جامع و علمی منتشر شده است.

 پایانه گل زیرساخت های میزبانی از گردشگران را دارد

استقبال هنردوستان واساتید تهرانی در نشست های تخصصی میراث فرهنگی

این استاددانشگاه بااشاره به برگزاری جلسات گفتگو از سلسه نشست های تخصصی میراث فرهنگی استان تهران با موضوع «میراث فرهنگی و توسعه فضای شهری گفت ، تاکنون چندین نشست در راستای سلسله گفتگوهای تخصصی خود با موضوع «میراث فرهنگی و توسعه شهری» برگزار گردید تا با کمک این حوزه اساتید و صاحب نظران به بررسی موضوعات مختلف در حوزه ی میراث فرهنگی و شهرسازی تهران بپردازند.

بزرگ نیا همچنین حضور علاقه مندان در این نشست را آزاد اعلام کرد و افزود به شرکت کنندگان گواهی حضور از طرف اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعطا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار