معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با تاکید براینکه در شرایط کنونی صدو رجرائم از سوی کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها بازدارندگی ایجاد نمی‌کند، گفت: جریمه بیش از 75 تا 80 درصد آراء کمیسیون‌ها بستر و راهکاری برای قانونی کردن تخلف‌های ساخت و ساز را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۷۱۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 16 February 2019

تاباک فارس به نقل از فارس:عنایت‌الله رحیمی ظهرامروز در کارگاه آموزشی اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری‌های استان فارس با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در راستای توسعه شهری و جلوگیری از هر‌گونه تخلف در ساخت‌وساز‌ها صدورمجوز پروانه ساختمانی را باید مورد توجه قرار دهند، اظهار داشت: شهرداری پس از صدور رای از سوی کمیسیون ماده 100 به وسیله ماموران می‌تواند از اعمال تخلف توسط مالکان برابر ضوابط قانونی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اگر برخلاف اصول شهرسازی، مسائل فنی، بهداشتی و ایمنی باشد برای رسیدگی به کمیسیون ماده 100 ارجاع و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار فارس تصریح کرد: بیشتر نارضایتی‌ها مربوط به سیستم‌هایی که مردم با آن در ارتباط هستند بوده و در این راستا شهرداری الکترونیک می‌تواند با ارائه خدمات ارزنده بی‌اعتمادی نزد اقشار جامعه را کاهش دهد.

ابلاغ 4851 پرونده به کمیسیون‌های 120 گانه شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در ادامه این نشست از ابلاغ 4 هزار و 851 پرونده از ابتدای سال تاکنون در سطح کمیسیون‌های 120 گانه شهرداری‌های استان خبرداد و گفت: از این تعداد پرونده‌ ابلاغی به کمیسیون‌های 120 گانه شهرداری‌ هزار و 400 پرونده در درست بررسی و مابقی اجرایی شده‌ است.

علی‌نقی لقمانی بیان داشت: بیش از 54 درصد پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 مربوط به کلانشهر شیراز است و نیز بعضی از تخلف‌ها خاصیت تخریبی نداشته و متناسب با نوع جرائم از سوی این کمیسیون رای صادر می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: باید برای رسیدن به حقوق عمومی، نگاه درآمدی شهرداری‌ها به کمیسیون ماده 100 حذف و یا ارقام ناچیزی دیده شود.

جرائم کمیسیون ماده 100 بازدارندگی ایجاد نمی‌کند

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با تاکید براینکه در شرایط کنونی صدو رجرائم از سوی کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها بازدارندگی ایجاد نمی‌کند، گفت: جریمه بیش از 75 تا 80 درصد آراء کمیسیون‌ها بستر و راهکاری برای قانونی کردن تخلف‌های ساخت و ساز را فراهم می‌کند.

احمد رحمانیان بیان داشت: رسیدگی به ضوابط فنی، نوع نما، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در شهرسازی و ساخت‌وساز‌ها مورد توجه کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها است.

وی اضافه کرد: جمعیت افزایی در شهر‌ها تقاضا برای ساخت‌وساز به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین را افزایش و در نتیجه نظارت شهرداری را برای مقابله با تخلف کاهش می‌دهد.

این مسؤول در مورد مقابله با تخریب باغ‌های قصردشت به‌عنوان ریه کلانشهر شیراز نیز گفت: شورای شهرسازی و معماری طرحی مبنی بر تبدیل باغ‌های قصردشت به پنج پهنه صادر و در این مورد برای گروه یک به هیچ عنوان مجوز تغییر کاربری ازسوی شهرداری صادر نمی‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تصریح کرد: شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در توسعه باغ‌های خانواده و بوستان شهری گام‌های موثر بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار