يازدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب، مطبوعات محلي و رسانه‌هاي دیجیتال يزد با حضور 410 ناشر و نمايندگي آغاز به كار كرد.
کد خبر: ۷۱۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 17 February 2019

«مجید جوادیان‌زاده» مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كه با حضور آيت الله «محمدرضا ناصري» نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، «احمد ترحمي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و «محمدمهدي احمدي» مشاور وزير و مدير كل حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، گفت: این نمایشگاه با شعار «یزد جهانی شهر کتاب و دانایی» از ۲۷ بهمن تا سوم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد داير و از ساعت 9 تا 13 و 16:30 تا 21:30 ميزبان علاقمندان به حوزه كتاب و مطالعه است.

به گفته‌ي وي، كتب ارائه شده در اين نمايشگاه كه سيصد و هشتاد و چهارمين نمايشگاه كتاب استاني است با 30 درصد تخفيف عرضه مي‌شود كه در همين راستا قرار است كه يك ميليارد و 100 ميليون تومان بن كتاب در اختيار شهروندان قرار گيرد.

جواديان‌زاده با بيان اين كه براي اولين بار تعداد 238 ناشر مستقل در نمايشگاه امسال حضور يافته‌اند، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين تعداد 137 ناشر نمايندگي، 35 غرفه فروش متمركز ناشران بزرگ، 11 كتابفروشي در اين نمايشگاه حضور دارند.

وي ادامه داد: نمايشگاه امسال يزد در قالب 322 غرفه كه 50 غرفه‌ي آن مربوط به استان يزد است، تعداد 84 هزار و 300 عنوان كتاب را در اختيار علاقمندان قرار داده و 20 غرفه نيز به بخش رسانه‌هاي ديجيتال و هفت غرفه نيز به مطوعات محلي اختصاص يافته است.

اين مسئول از تدارك 60 برنامه جنبي در نمايشگاه كتاب خبر داد و از جمله اين برنامه‌ها به تجليل از فعالان حوزه پایتخت کتاب، تجلیل از روستاها و عشایر دوستدار کتاب، مراسم‌هاي معرفي و نقد كتاب، معرفي نويسندگان، کارگاه آموزشی مختلف و غيره اشاره كرد.

جواديانزاده در پايان يكي از بخش‌هاي جنبي نمايشگاه كتاب امسال را مربوط به برنامه‌هاي باشگاه‌هاي كتابخواني ذكر كرد و يادآور شد: استان يزد در حال حاضر بالغ بر يك‌هزار و 830 باشگاه كتابخواني دارد كه يزد را بدون لحاظ جمعيت در جايگاه دوم كشور قرار داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار