مشاور وزير ارشاد در یزد:
مشاور وزير و مدير كل حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از اختصاص 47 ميليارد تومان از سوي اين وزارتخانه براي ترويج كتاب و توسعه فرهنگي خبر داد.
کد خبر: ۷۱۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 17 February 2019

«محمدمهدي احمدي» در مراسم آغاز بكار یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد تاكيد كرد: اقتدار فرهنگي زماني در يك جامعه محقق خواهد شد كه كتاب و مطالعه به يكي از اركان اصلي زندگي مردم تبديل شود.

وي افزود: اگر کتاب به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی مردم قرار بگیرد، آن جامعه، جامعه‌ای رشد یافته مي‌‌شود و آسیب در آن کاهش می‌یابد.

مشاور وزیر ارشاد يكي از موضوعاتي كه در تبديل کتاب به عنوان يكي از ارکان اصلی زندگی مردم موثر است را قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها همانند ديگر اقلام مايحتاج زندگي دانست.

وي افزود: همانطور که اقلام سبد خانوار از جمله مواد غذایی حتي در صورت گران شدن قابل حذف نيست و بايد به هر صورتی تامین ‌شود، کتاب هم باید در این سبد قرار گيرد.

به گفته احمدي، در اين صورت مردم از هر فرصتی براي استفاده از كتاب بهره مي‌گيرند و بدين شكل بر دانایی خود مي‌افزايند.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومين موضوع موثر در اين رابطه را تغيير نگاه به كتاب به عنوان يك فضيلت و برند فرهنگي خواند و تصریح کرد: اگر نگاهمان به کتاب به عنوان یک فضیلت باشد و این کتاب به عنوان برند علمی و فرهنگی مورد استقبال جامعه قرار گیرد، ديگر آن را در زندگي خود زائد نمي‌دانيم.

اين مسئول باور داشتن به اين كه كتاب به افراد انرژی مثبت می‌دهد را سومين عامل موثر در تبديل كتاب به عنوان يكي از اركان زندگي دانست.

وي تاكيد كرد: هر چند فضای مجازی توانسته در كاهش ميزان مطالعه افراد تاثيرگذار باشد اما هيچگاه جایگزین کتاب نخواهد شد چرا كه کتاب و اوراق آن به افراد آرامش و انرژی مثبت می‌بخشد.

وي بر اهتمام تمام دستگاه‌های فرهنگی بر ترويج جایگاه کتاب و کتابت در جامعه تاكيد كرد و گفت: در همين راستا وزارت ارشاد نيز 47 میلیارد تومان از محل اعتبارات معاونت فرهنگي را براي توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور اختصاص داده است.

احمدي در پايان نيز خاطرنشان كرد كه وزارت ارشاد به منظور جلوگیری از قاچاق کاغذ نيز با ايجاد سامانه‌ای نصبت به ثبت واردات كاغذ و سفارش خريد از سوي متقاضيان و تحويل به انها اقدام كرده كه اميدواريم از اين طريق جلوی موضوع قاچاق كاغذ گرفته شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار