معاون استانداری :
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد گفت: خروج دام سنگین و گوشت قرمز به منظور تنظیم بازار و تعادل قیمت ها از این استان تا 15 فروردین 98 ممنوع است.
کد خبر: ۷۱۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 17 February 2019

علی زینی وند در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: اختیارات این کارگروه به کمیته گوشت تفویض شد تا بتوانند به صورت روزانه ، وضعیت آن را در بازار و استانهای همجوار رصد کنند.
وی افزود: باید در کنار واردات دام زنده از استان فارس به فکر واردات دام از سیستان و بلوچستان و حتی استان های غربی بود و از افرادی که این توانایی را دارند در کنار نظارت بر عملکرد آنها ، حمایت کرد.
معاون استانداری یزد بر لزوم گسترش شبکه تأمین و نیز شبکه توزیع گوشت تأکید کرد و ادامه داد: واردات گوشت از یک استان ، مشکل یزد را حل نمی کند و باید این محدوده را بیشتر کرده و به فکر واردات دام و گوشت از سایر استانها بود.
زینی وند درباره وضعیت گوشت مرغ هم گفت: در این خصوص ، کمیته مرتبط باید به صورت روزانه ، میزان مصرف و ورود مرغ را به استان رصد کند و فقط مجوز خروج گوشت مرغ به ، تولید مازاد بر مصرف داده شود و از سوی دیگر ، نیروی انتظامی با خروج غیرمجاز این محصول برخورد جدی داشته باشد.
وی تأمین نهاده های دامی را جزیی از وظایف دستگاه های دولتی دانست و افزود: در عین حال از اتحادیه مرغداران این توقع وجود دارد برای تأمین نیاز مردم و تنظیم بازار ، تلاش جدی تری داشته باشد با این حال معتقدیم در این موارد ، اتحادیه ها محور کار است.
این مسئول با اشاره به تامین میوه تنظیم بازار عید تا 15 اسفندماه به استان تصریح کرد: در بحث شبکه توزیع نیز باید با شهرداری و فرمانداری هماهنگی لازم انجام شود و با گسترش شبکه توزیع ، میوه به تمام مناطق استان و بویژه در محلات و مناطق مختلف شهر یزد برسد.
معاون استاندار یزد در ادامه با تأکید بر لزوم راه اندازی نمایشگاه بهاره اظهار داشت: باید با نمایشگاه های بدون مجوز برخورد شود و در عین حال به مردم کمک شود تا امسال ، عید سختی نداشته باشند.
در این جلسه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت (صمت) یزد هم گفت: تاکنون 46 جلسه کارگروه تنظیم بازار در استان برگزار شده است.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: دستورالعمل هایی برای تدابیر ویژه به منظور حفظ تعادل قیمت ها در بازار تا پایان سال جاری و نیز دستورالعملی برای برگزاری فروش بهاره ، پاییزه و رمضانیه تدوین شده است.
وی با اشاره به تلاش های مجموعه استان در تنظیم بازار اظهار داشت : حدود 10 روز قبل ، محدودیت هایی در واردات دام زنده به استان ایجاد شد که با تلاش استاندار و معاون اقتصادی و همکاری وزارت کشور ، این مشکل سریعا حل شد.
در این جلسه مدیرکل دامپزشکی یزد با بیان اینکه دی ماه، چالشی ترین ماه ورود دام به استان بود، گفت: در مردادماه 23 هزار دام کشتار شد ولی در دی این تعداد به دلیل کاهش ورود دام زنده به 14 هزار مورد رسید.
علی اکبر حداد زاده خروج دام از استان یزد را کم اعلام کرد و افزود: با این حال از نیروی انتظامی تقاضا داریم با خروج غیرمجاز دام سنگین از استان برخورد جدی داشته باشد.
همچنین مدیرکل پشتیبانی امور دام یزد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 960 تن گوشت گوساله و گوسفند به استان وارد شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ، حدود هفت تا هشت برابر افزایش دارد.
سیدابوالفضل وکیلی درباره نهاده های دامی هم اظهار داشت: در این مدت 28 هزار تن نهاده های دامی به استان وارد شد در حالی که سال قبل و تا پایان سال 23 هزار تن بود ولی مشکل اصلی این بخش ، تفاوت قیمت ها ، کمبود انبار و عدم تعهد به موقع بخش خصوص در تحویل به موقع نهاده هاست.
سیدحسین دشتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ، سید حسین بخشایش مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد ، علی افشارپور معاون سازمان صمت استان و برخی مدیران دولتی و اتحادیه های مختلف گزارشی از حوزه های کاری خود در تنظیم بازار ارائه کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار