در پی اعلام تخصیص بودجه شهرداری اصفهان مطرح شد:
بودجه 98 شهرداری اصفهان بالاخره با رقم 4 هزار و 100 میلیارد ریال تنظیم شد.
کد خبر: ۷۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 17 February 2019

به گزارش تابناک، بودجه 98 شهرداری اصفهان بالاخره با رقم 4 هزار و 100 میلیارد ریال تنظیم شد. بودجه ای که به گفته فتح‌الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان حاصل تلاش 774 نفر ساعت فعالیت اعضای شورای شهر  اصفهان بوده است. معین در مورد جزییات بودجه سال آینده شهرداری توضیح داد: ۱۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال از بودجه سال آینده مربوط به اعتبارات جاری است که معادل ۳۰ درصد کل بودجه می‌شود و ۲۸ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال نیز مربوط به اعتبارات عمرانی است که معادل ۷۰ درصد کل بودجه خواهد بود درحالی که این نسبت درسال گذشته ۳۱/۵ به ۶۸/۵ بود. رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک با ۱۸هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال، ۶۵ درصد یعنی بیشترین سهم بودجه را به خود اختصاص داده عنوان کرد: پس از آن نیز معاونت خدمات شهری با ۱۶ درصد، فرهنگی اجتماعی ۹ درصد، مالی و اقتصادی ۶ درصد و نیز معماری و شهرسازی و برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات هرکدام با ۲ درصد قرار دارند. وی درخصوص منابع درآمدی پیش بینی شده برای بودجه سال ۹۸ توضیح داد: ۹ هزار میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت و منابع تامین مالی دولتی، دو هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال وام از تسهیلات بانکی، پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از فروش اموال و دارایی، سه ردیف درآمدی سال آینده خواهند بود که مجموع این رقم ۱۷ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال می‌شود.

شعار شفافیت را عملی باید کرد

مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان نیز در مورد شفافیت عملکرد شورای شهر در حوزه بودجه گفت: یکی از شعارهای شورای شهر شفافیت بوده که در این راستا سامانه مصوبات و شرح مذاکرات شورای شهر راه‌اندازی شد تا عموم درجریان جزئیات آن باشند بنابراین امیدوارم آمار و ارقام که در سامانه‌ها در جهت شفافیت قرار داده می‌شود، با فایل‌های قابل دسترس بارگذاری شود تا قابل دست یابی برای پژوهشگران بوده و اثربخشی خود را حفظ کند.

افزایش 37 درصدی بودجه شهرداری

همچنین قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در این بخش با بیان اینکه برای اولین بار بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته به این نهاد در صحن علنی مطرح می‌شود اظهار کرد: بودجه امسال ۳۷ درصد افزایش یافته و این امر بین کلانشهرها یک استثنا است. شهردار اصفهان افزایش تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای تحقق بودجه سال ۹۸ شهردار را ضروری دانست و افزود: مردم نیز باید در این زمینه در خصوص پرداخت عوارض همکاری بهتری داشته باشند. وی افزود: در سال جاری از هیچ یک از خدمات شهری چیزی کم نشده است و از لحاظ کیفی افزایش خوبی داشتیم. وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بودجه امسال جاری و ۷۰ درصد عمرانی است، گفت: این امر به دلیل صرفه‌جویی‌های منطقی در شهرداری بوده است.

منبع: تابناک
برچسب ها: اصفهان ، شهرداری ، بودجه98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار