پس از چند ماه پیگیری خبرگزاری فارس و برگزاری جلسات متعدد، مطالبات بیمارستان‌های خصوصی شیراز توسط بیمه سلامت فارس پرداخت شد و به زودی قرارداد بیمارستان‌های خصوصی شیراز با بیمه سلامت منعقد خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 17 February 2019

تابناک فار به نقل از فارس:از ماجرای اعتصاب بیمارستان‌های خصوصی شیراز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات توسط بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی و همچنین طرح تعیین سقف پذیرش بیمار که از طرح‌های مورد اعتراض بیمه سلامت است، 5 ماه می‌گذرد.

خبرگزاری فارس با اطلاع از شروع اعتصاب بیمارستان‌های خصوصی شیراز که با عدم پذیرش دفترچه درمانی از سوی آن‌ها و نارضایتی بیماران همراه بود، در قالب چند خبر و گزارش مکتوب و تصویری، با مدیران بیمارستان‌های خصوصی شیراز، بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان‌ها و مسؤولان مربوطه به گفت‌وگو پرداخت.

رسانه‌ای شدن این ماجرا اعتراض تعدادی از فعالین مجازی و تشکل‌های دانشجویی را نیز در پی داشت، خبرگزاری فارس علاوه بر انعکاس نارضایتی مردم از مسئله پیش آمده از تخلف مدیرکل بیمه سلامت فارس نیز با ذکر سند و مدرک، رونمایی کرد که به اخراج وی و تعیین مدیرکل جدید ختم شد.

طی این چند ماه خبرگزاری فارس مسئله ذکر شده را در صدر اخبار خود قرار داد و جلسات مختلفی نیز در استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

خبرنگار ما برای اطلاع از چگونگی پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و قرارداد بیمه‌ها با بیمارستان‌های خصوصی شیراز مجدد با مدیرکل بیمه سلامت به گفت‌وگو پرداخت.

مطالبات سال 96 بیمارستان‌های خصوصی پرداخت‌ شده است

فرهاد لطفی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های خصوصی رقمی بالغ‌بر 41 میلیارد تومان بود که اخیراً به‌طور کامل پرداخت شد، اظهار داشت: برای انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی به نظام پزشکی اعلام کردیم تا حداقل تعدادی از این بیمارستان‌ها مجدد با بیمه سلامت قرارداد ببندند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس ادامه داد: مطالبات سال 96 بیمارستان‌های خصوصی شیراز به‌ طور کامل پرداخت‌ شده و برای امسال نیز تا اندازه‌ای که اسناد را به ما تحویل دادند، پرداخت کرده‌ایم.

وی در خصوص مطالبات بیمارستان‌های دولتی نیز گفت: مطالبات بخش‌های دولتی دانشگاهی حدود 135 میلیارد تومان است که تا پایان امسال به ‌طور کامل پرداخت می‌شود.

لطفی افزود: طبق تفاهم‌نامه سال جاری تا مهرماه مطالبات را تسویه کردیم و 60 درصد آن نیز در آبان ماه پرداخت شد.

خبرنگار ما از مدیر بیمارستان کوثر شیراز نیز در خصوص دریافت مطالبات خود از بیمه سلامت پرسید که وی در پاسخ ابراز داشت: بیمه سلامت فارس مطالبات سال 96 را به صورت کامل و به همه بیمارستان‌های خصوصی شیراز پرداخت کرده است.

اصغر گلشنی ادامه داد: مشکل ما با بیمه سلامت جنبه مالی داشت که برطرف شد و مشکل خاصی بین ما وجود ندارد.

مدیر بیمارستان کوثر افزود: به نوبه خودم از خبرگزاری فارس که پیگیر مسئله به وجود آمده بین بیمارستان‌های خصوصی شیراز و بیمه سلامت بود، تشکر می‌کنم؛ این مسئله برای مردم هم مشکلاتی به وجود آورده بود که با پیگیری‌های این رسانه بر طرف شد. اگر خبرگزاری فارس پای کار نمی‌آمد مسئله همچنان ادامه پیدا می‌کرد و حل نمی‌شد.

گلشنی تصریح کرد: رسانه ها در پیگیری مطالبات مردم نقش مهمی دارند، شاید مسؤولان از انتقاد ناراحت بشوند اما اینکه یک رسانه برای مردم کار می‌کنند، مهم است.

وی در پایان گفت: برای انعقاد قرارداد مجدد با بیمه سلامت منتظر ابلاغیه سازمان از تهران هستیم اما به احتمال زیاد بیمارستان‌های خصوصی شیراز با بیمه سلامت قرارداد خواهد بست.

به گزارش فارس، اگرچه مسائل موجود در شهر شیراز و استان فارس متعدد و پرداختن به آن‌ها نیازمند صرف زمان و پیگیری‌های بسیار و بعضاً تهدید و شکایت از سوی مسؤولان ذی ربط است اما رسالت یک رسانه در بی‌تفاوت نبودن به مسائل ریز و درشت و پیگیری مستمر و جدی آن است، مسائلی که گریبان‌گیر اقشار مختلف مردم می‌شود و توقع دارند که رسانه به عنوان واسطه بین مردم و مسؤولان علاوه بر رساندن صدای اعتراض آن‌ها پیگیر حل مسائل نیز باشد. ممکن است گاهی پیگیری یک مسئله به نتیجه مطلوب ختم شود و مسئله دیگری همچنان ادامه داشته باشد اما قطعاَ مردم خود شاهد اخبار رسانه‌ها و توجه یا عدم توجه آن‌ها به دغدغه‌های مردم هستند، چه بهتر که مطالبات اصلی مردم در بین اخبار درجه چندم گم نشود و رسانه‌ها به صورت جدی و مستمر آن را به مسؤولان متذکر شوند تا شاهد نتیجه مطلوب و رضایت عمومی نیز باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار