رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار از صادرات صنایع دستی عاید کشور شد که ۲۵۰ میلیون دلار از آن صادرات چمدانی بود.
کد خبر: ۷۱۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 17 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در همایش ثبت آباده به عنوان شهر جهانی منبت، از صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی کشور خبر داد و گفت: از ۵۰۰ میلیون دلار حدود ۲۵۰ میلیون دلار به صورت چمدانی توسط گردشگران و مابقی از طریق گمرک کشور وارد شده است.

وی با اشاره به آمار ۵ میلیون ۱۰۰ هزار نفری گردشگر خارجی ورودی به کشور در سال گذشته، گفت: پارسال در بخش گردشگری توانسته ایم ۷.۵ میلیارد دلار درامد برای کشور ایجاد کنیم.

مونسان با بیان اینکه استان فارس با دو ثبت جهانی محور ساسانی و منبت آباده، افزود: کشور ایران رتبه اول ثبت شهر‌های جهانی را به اختصاص داد، که این نشان از فرهنگ و هنر مردمان این سرزمین است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به پتانسیل خوب ایران دز حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت:: میتوانیم این صنعت را تقویت و ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در صنعت گردشگری و صنایع دستی با اندک سرمایه گذاری میتوانیم ایجاد شغل و درآمد کنیم که این نشان از از ویژگی‌های بخش گردشگری کشور به شمار می‌رود.

مونسان با اشاره به فعال بودن ۴۰۰ رشته در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت::سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در سال گذشته با کمک هنرمندان موفق به ایجاد اشتغال در این حوزه شده است که نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود: جوانان به این صنعت وابستگی بیشتری نشان می‌دهند.

وی گفت: بخش صنایع دستی و گردشگری نشاط اجتماعی کمک می‌کند و ارتقا می‌دهد که این کار باعث ایجاد کارکرد اجتماعی، فزهنگی و اقتصادی می‌شود.

در این مراسم برای نخستین بار از میدان منبت کشور در آباده و همچنین تمبر اختصاصی آباده شهر جهانی منبت رو نمایی شد.

برچسب ها: آباده ، شهر منبت ، جهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار