معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد:
دکتر نعیمی : بیماری های غیرواگیر استان بالغ بر 72 درصد مرگ ها را شامل می شوند و قریب به 80درصد این مرگ ها در سنین 70تا30سال اتفاق میافتد.
کد خبر: ۷۱۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 18 February 2019

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلیویه و بویراحمد، گفت: سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که پس از ابلاغ سیاست های کلی سلامت از طرف مقام معظم رهبری، تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراهیم نعیمی در بازدید از غرفه بهداشت و درمان نمایشگاه دستاورد های انقلاب اسلامی، افزود: توسعه فعالیت ها در بخش بهداشت، 15 برنامه طرح تحول بهداشت و 10برنامه پشتیبان که ساخت، راه اندازی و تجهیز زیر ساخت های استان و بهبود استاندارد همه فضاهای بهداشتی و جذب نیروهای متخصص در این بخش، خدمات نوین سلامت در واحدهای روستایی و شهری بود با اولویت پیشگیری و ایجاد یک طرح خود مراقبتی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: بیماری های غیرواگیر استان بالغ بر 72 درصد مرگ ها را شامل می شوند و قریب به 80درصد این مرگ ها در سنین 70تا30سال اتفاق میافتد.

نعیمی اضافه کرد: اولین عامل مرگ در استان بیماری های قلبی عروقی43درصد، سرطان13درصد، حوادث 12درصد، دیابت۲/. درصد و بیماریهای مزمن تنفسی 3/1درصد در رتبه های بعدی قرار میگیرند.

وی ادامه داد: از اولویت های استان نیاز به مداخلات اساسی به منظور کاهش مرگ و میر و بار این بیماری ها علی الخصوص مرگ و میر زودرس ناشی از بیماریهای غیرواگیر در جمعیت 70 تا 30 سال است.

نعیمی اظهار داشت: برای کاهش عوامل خطر و بار بیماری های غیرواگیر در افراد جامعه، نیازمند یک رویکرد جامع و مداخلات گسترده، مؤثر و فعال هستیم که تمامی بخش ها از جمله سلامت، اقتصاد، آموزش و پرورش، کشاورزی و برنامه ریزی را به همکاری و هماهنگی در کاهش بروز و شیوع بیماری های غیر واگیر ملزم سازد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، با بیان اینکه  در جهت مداخلات مربوط به پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و در راستای تحقق اهداف سند ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر سند استانی تدوین شد، تصریح کرد: در این سند علاوه بر تحلیل وضعیت موجود استان، از نظر بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر آن مداخلات درون بخشی و برون بخشی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر به تفکیک اهداف و حیطه مداخله (حاکمیت، کاهش آسیب، مراقبت بهداشتی و نظارت)در بازده زمانی 1404تا 1395در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استقبال بی سابقه مردم در بازدید از نمایشگاه دستیاوردهای حوزه بهداشت نشان از افزایش سطح سواد سلامت مردم همچنین اهمیت دادن مردم به برنامه خود مراقبتی بوده که این مهم به همت کارکنان حوزه های مختلف بهداشتی در راستای آگاهی بخشی به جامعه  محقق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار