نوذر امامی عضو شورای شهربا بیان اینکه متأسفانه وضعیت بهداشت و درمان در شیراز حال‌وروز خوبی ندارد، افزود: بیماران صعب‌العلاج برای پیدا کردن دارو آن‌هم به قیمت چندین برابر که توان خرید هم ندارند غیر از تحمل درد و سختی بیماری فشار غیرقابل‌ تحملی را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 18 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:شهردار شیراز عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز با اعلام اینکه سال آینده 10 پروژه بزرگ در شیراز افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: در سال جاری با وجود تنگناهای مالی توانستیم چندین پروژه عمرانی را افتتاح کنیم که از پروژه‌های بزرگ مربوط به قطار شهری و تقاطع مطهری – امیرکبیر بود که در دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.

حیدر اسکندر پور ادامه داد: شهرداری شیراز امسال در بین کلان‌شهرهای کشور در افتتاح پروژه‌های بزرگ در دهه فجر پیشتاز بود.

وی افزود: بارها اعلام کردیم که در سال جاری هدف ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شیراز است و طبیعی بود که امسال همت و بودجه خود را بیشتر در این راستا قرار دهیم.

اسکندر پور گفت: بانک مرکزی اجازه انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 600 میلیارد تومان برای خط دو قطار شهری شیراز را نمی‌داد اما با دستور معاون اول رئیس‌جمهور به بانک مرکزی این مشکل حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صحبتی که با آقای جهانگیری در مورد وضعیت بسیار نامناسب آسفالت کمربندی شیراز داشتیم، با دستور ویژه وی به وزیر راه و شهرسازی مقرر شد آسفالت کمربندی شیراز در اولویت پروژه‌های راه و شهرسازی قرار گیرد.

پزشک خانواده، سلامت مردم را به بازی گرفته است

در این جلسه نوذر امامی عضو شورای شهر خطاب به مسؤولان شهری شیراز تذکراتی را بیان کرد و ابراز داشت: عدم نظارت و کنترل در بازار به ویژه مواد غذایی و سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب باعث بدبینی و ناراحتی و اعتراض مردم از وضعیت موجود شده است که به سازمان صنعت و تجارت و معدن برای چندمین بار تذکر داده می‌شود که در این مورد اقدام مؤثری به عمل آورد.

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت بهداشت و درمان در شیراز حال‌وروز خوبی ندارد، افزود: بیماران صعب‌العلاج برای پیدا کردن دارو آن‌هم به قیمت چندین برابر که توان خرید هم ندارند غیر از تحمل درد و سختی بیماری فشار غیرقابل‌ تحملی را تجربه می‌کنند.

امامی تصریح کرد: پزشک خانواده، سلامت مردم را به بازی گرفته است و از استاندار تقاضا می‌کنم مستقیماً در حل مشکلات بهداشت و درمان مردم دخالت و به این گرفتاری روزمره مردم رسیدگی کند.

در جلسه علنی شورای شهر شیراز، اعضای شورا با لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر تهاتر مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی از طریق اوراق تسویه خزانه نوع دوم و افتتاح حساب نزد بانک‌های عامل و تهاتر مطالبات و بدهی به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال موافقت کردند.

با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود به‌منظور تهاتر مطالبات از دستگاه‌های اجرای از طریق اسناد تسویه خزانه نوع دوم تا سقف 5 هزار میلیارد ریال نسبت به تسویه بدهی شهرداری و تهاتر بدهی‌های بانکی و افتتاح حساب نزد بانک‌های عامل (صادرات، آینده، شهر، سپه، کشاورزی و...) اقدام کند.

همچنین لایحه شهرداری مبنی بر تمدید واگذاری اختیارات انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری به شهرداری شیراز در کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری بررسی و نظر کمیسیون سرمایه‌گذاری به تصویب رسید.

در این جلسه شهرداری شیراز مکلف شد تا گزارش پیشرفت عملکرد مصوبه را به صورت فصلی به شورا ارائه کند و مدت اعتبار این مصوبه تا پایان سال 98 باشد. به منظور ارائه راهکارهای رفع موانع سرمایه‌گذاری، مقرر شد جلسات هم‌اندیشی سه‌ جانبه شهرداری، شورای اسلامی شهر و سرمایه‌گذاران ارائه شود.

طرح یک فوریتی اصلاح نحوه وصول عوارض و خدمات فعالیت‌های گردشگری در راستای توسعه صنعت گردشگری شیراز مورد موافقت اعضای شورا واقع شد و این طرح به کمیسیون برنامه‌وبودجه ارجاع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار