‌ناهمخوانی کرایه سرویس مدارس با مصوبه شورای شهر در شیراز و افزایش قابل توجه عددهای مصوب با میزان دریافتی از سوی ارائه دهندگان سرویس مدارس، موجب گلایه‌مندی جمعی از شهروندان این کلانشهر شده است؛ هرچند مسئولان این موضوع را قانونی می‌دانند.‌ ‌
کد خبر: ۷۱۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 19 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:بعد از اعلام قیمت‌های مصوب افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس از سوی شورای شهر برای سال ۹۷، با توجه به واگذاری مدیریت این بخش به آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی، نرخ‌های ثبت شده در جداول ثبت نام سرویس مدارس، از مصوبه شورا هم بالاتر رفت.

افزایش نرخ کرایه توسط سازمان دانش آموزی و اعلام آن به اولیا، در حالی انجام شد که شورای شیراز این نرخ را نسبت به سال قبل از آن به طور میانگین حدود ۱۵ درصد افزایش داده و این مصوبه به تایید فرمانداری رسیده بود.

آنچه از مقایسه نرخ‌های مصوبه شورای شیراز و جدول نرخ های اعلامی سازمان دانش آموزی بر می‌آید، شایبه تخلف را ایجاد می‌کند، جدول تعرفه درج شده در قراردادها توسط سازمان دانش‌آموزی مغایرت افزایشی با مصوبه شورا دارد؛ به نحوی که در برخی موارد به جای افزایش ۱۵ درصد تا افزایش ۲۴ درصد نیز مشاهده می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس در گفت و گو با ایسنا، اضافه کردن مبلغی به عدد تعیین شده از سوی شورای شهر در خصوص کرایه سرویس مدارس را تایید و خاطرنشان کرد که این اقدام براساس مصوبه کارگروه ماده ۱۸ انجام شده است.

کلاری خاطرنشان کرد که این کارگروه دارای سه عضو از شهرداری، آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان است که رای این کارگروه به تایید فرمانداری شیراز هم رسیده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز این موضوع را تایید و تاکید کرد که نرخ تعیین شده مازاد بر مبلغ مصوب شورای شهر در کارگروه ماده ۱۸ قانونی است و مشکلی ندارد.

نواب قائدی با بیان اینکه نرخ مصوبه شورای شهر تنها هزینه خود سرویس است، اعلام کرد که علاوه بر این مبلغ، هزینه‌هایی مربوط به خدمات شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد مدارس است که به عنوان هزینه بالاسری محسوب شده و براساس تایید کارگروه یاد شده به نرخ شورا اضافه شده است.

رئیس سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان فارس البته تاکید کرد که پرداخت نقدی کرایه سرویس مدارس در هیج‌یک از نواحی چهارگانه آموزش‌وپرورش شیراز و سایر ادارت استانی امکان‌پذیر نیست.

کلاری گفت: سامانه الکترونیکی برای پرداخت کرایه سرویس مدارس از ابتدای سال تحصیلی جاری پیش‌بینی شد و اولیاء تنها از این طریق می‌توانند اقدام به پرداخت کرایه کنند.

وی همچنین با تاکید براینکه نظارت کاملی بر روند ارائه خدمات سرویس مدارس در شیراز وجود دارد، بروز تخلفاتی از سوی رانندگان سرویس مدارس را تایید کرد.

کلاری گفت: در بعضی از نواحی آموزش و پرورش به ویژه در شیراز تخلفاتی از سوی رانندگان حادث شد که راننده اقدام به دریافت نقدی کرایه کرده بود پس از تذکر به راننده و شرکت، کرایه به شکل الکترونیکی واریز و در صورت عدم واریز توسط راننده، خود شرکت این مهم را متقبل و راننده را از سیستم حمل و نقلی مدارس حذف کرده است.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس یادآور شد که والدین می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۲۶۲ و یا شماره تلفن ۳۲۰۱۵ نسبت به ارائه گزارش تخلف رانندگان اقدام کنند.

براساس قانون تنها مرجع تصویب نرخ کرایه تنها و تنها شورای اسلامی شهر است و هرگونه افزایشی در این نرخ از سوی هر فرد یا تشکیلاتی، منع قانونی دارد.

از طرفی براساس قانون کارگروه ماده هجده، محدوده اختیاراتی در خصوص اخذ تصمیمات مالی ندارد و هرگونه تصمیمی را باید به تصویب شورا موکول کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار