نوذر امامی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز، امروز، ۳۰ بهمن‌ماه با بیان مطلب فوق گفت: طراحی شهر باید به گونه‌ای باشد که برای مردم دلپذیر و نشاط‌‌آور باشد.
کد خبر: ۷۱۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 19 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: نوذر امامی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز، امروز، ۳۰ بهمن‌ماه با بیان مطلب فوق گفت: طراحی شهر باید به گونه‌ای باشد که برای مردم دلپذیر و نشاط‌‌آور باشد.
وی افزود: در راستای پر کردن فضای خالی مجتمع تجاری بین‌الحرمین و جذاب‌تر کردن فضا برای گردشگران و زوار الحاق‌بخشی از کاربری‌های بین‌الحرمین به کاربری‌های خدماتی با طراحی شهر بازی فکری در سطح استانی و ملی، ایجاد فضای مناسب برای خانواده و همچنین بالا بردن امنیت در محدوده‌ بافت قدیم در نظر گرفته شده است.
امامی بر ایجاد زمینه کسب و کار برای سرمایه‌گذاران و اشتغالزایی تأکید کرد و افزود: کلیات این طرح تصویب شد و مقرر شد کمیسیون به منظور بررسی بیشتر این طرح، از مجتمع بازدید کنند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت اجرای این طرح با در نظر گرفتن مطالعات کارشناسی تأکید کرد و گفت: این طرح باید با ذوق، هنر و رضایت مردم همراه باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر شیراز با بیان اینكه در این کمیسیون، هدف‌های عملیاتی در برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر شیراز نیز بررسی شد، ادامه داد: در زمینه کالبدی و شهرسازی، جذابیت سطح شهر باید در بافت فرسوده و بافت جدید در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به نبود میدانی برای تعامل مردم در شیراز افزود: باید در راستای تحقق این مهم، تنها به مباحث ساختمان‌سازی توجه نشود و ابعاد نرم‌افزاری را نیز برای دلپذیر شدن شهر مدنظر قرار داد.
امامی یادآور شد: افزایش سطح حفظ و احیای باغ ها به‌عنوان هدف عملیاتی بررسی شد و میزان حفظ و احیا باغ‌های قصردشت به‌عنوان شاخص ان درنظر گرفته شد.
وی از افزایش سطح فضاهای شهری به‌عنوان هدف عملیاتی یاد کرد و افزود: مقرر شد در شاخص این هدف عملیاتی تعاریف تفکیک و احکام شاخص‌ها تعیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار