شالیکاران فارس می‌توانند برنج بکارند.
کد خبر: ۷۱۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱ 22 February 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شالیکاران با رعایت شرایطی مجاز به کشت برنج هستند.
محمد مهدی قاسمی با اشاره به خشکسالی‌ها در استان گفت: ضرورت آب‌محور بودن همه فعالیت‌ها، دولت را مجبور کرد تا به دلیل نیاز به تولید برنج در شرایط تحریم فعلی، شروطی برای کشت برنج در استان‎ها اعلام کند.
وی افزود: بر اساس این مصوبه لازم الاجرا، کشت برنج فقط در استان‌های گیلان و مازندران و بر اساس الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی مجاز اعلام شده و شالی‌کاران دیگر استان‌ها با شرایط خاص مجاز به کاشت خواهند بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر این اساس، خشکه‌کاری برنج مشروط به آبیاری تحت فشار و نصب کنتور توسط متقاضی و یا تحویل حجمی و استفاده از حداکثر ۷ هزار مترمکعب آب در هکتار در یک دوره کشت که به تایید مشترک جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان برسد، مجاز است.
قاسمی افزود: در فارس تجربه موفق اجرای آبیاری نوین در مزارع برنج به صورت پایلوت وجود دارد، از این رو سیستم‌های نوین آبیاری با یارانه دولتی به شالیکاران اختصاص داده می‌شود.
وی گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است تا نسبت به معرفی کشت‌های جایگزین برنج در خارج از استان‌های گیلان و مازندران اقدام کند و با فعالیت‌های ترویجی و اعطای کمک‌های فنی و اعتباری، حمایت‌های لازم را انجام دهد.

برچسب ها: برنج ، شالیکاران ، فارس ، شزایط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار