مدیرکل ارشاد استان یزد خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: امروز یزد در مراسمی به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.
کد خبر: ۷۱۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 24 February 2019

 مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: امروز در مراسمی که در کتابخانه ملی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان برگزار شد، یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته شهر‌های نیشابور، اهواز، بوشهر و کاشان مفتخر به دریافت این عنوان شده بودند، افزود: یزد در تمام این پنج سال، کاندیدای پایتخت کتاب ایران بود، اما به دلایلی موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب ایران نشد، اما خوشبختانه امسال تلاش‌ها به ثمر نشست و این افتخار به شهر یزد رسید.

جوادیان زاده یادآور شد: انتخاب یک شهر در هر سال به عنوان پایتخت کتاب ایران، یکی از طرح‌های وزارت ارشاد است که با همکاری یونسکو و وزارت کشور هر سال به مرحله اجرا درآمده و یزد نیز در چهار دوره گذشته از مدعیان کسب برند پایتخت کتاب ایران بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: امسال با هم‌گرایی بین اداره ارشاد، شورای شهر و شهرداری یزد و کمک همه سازمان‌ها، گروه‌های فعال اجتماعی و حتی صنایع، توانستیم طرحی برای توسعه و ترویج کتابخوانی در یزد آماده کنیم که خوشبختانه این طرح مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به بیانیه‌ای که امروز در مراسم معرفی پایتخت کتاب ایران قرائت شد، گفت: استمرار فعالیت‌های یزد در طول چهار سال گذشته برای کسب برند پایتختی کتاب ایران و دلسرد نشدن از عدم انتخاب در چهار سال گذشته، یکی از معیار‌های انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران اعلام شد.

جوادیان زاده بیان کرد: کمک گرفتن از صنایع و شرکت‌های تولیدی، یکی دیگر از مواردی است که در ارائه طرح و مستندات یزد برای کسب این عنوان، مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: همه تلاش ما این بود که صنایع نیز مسئولیت اجتماعی خود را در زمینه کتاب‌خوان کردن افراد جامعه به درستی ایفا کرده و همه شرکت‌ها برند دانایی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، یکی دیگر از معیار‌هایی که برای انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران مورد توجه قرار گرفته بود را فراگیری برنامه‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: در طرح ارائه شده به وزارت ارشاد، تنها به قشر دانشجو یا دانش‌آموز اکتفا نشد بلکه تمام صنوف و اقشار حتی اقلیت‌های دینی، سالمندان، معلولان و ... نیز مدنظر قرار گرفتند.

جوادیان زاده به تشریح برنامه‌هایی که در راستای کسب برند پایتخت کتاب ایران برای یزد اجرا خواهد شد، ادامه داد: مستنداتی به عنوان منشور فعالیت‌های کتابخوانی در سال ۹۸ آماده شده که باید در اجرای کامل آن کوشا باشیم ضمن اینکه گزارش این برنامه‌ها، سال آینده باید به وزارت ارشاد اعلام شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این برنامه‌ها نیازمند همکاری و نگاه ویژه شهرداری و شورای شهر یزد به عنوان کلیدداران شهر هستیم و امیدواریم بتوانیم یزد را در اجرای برنامه‌های پایتخت کتاب ایران سرافراز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار