گوشت شترمرغ نسبت به گوشت‌های دیگر جذب بالایی دارد، به طوری که ۹۰ درصد آن هضم می‌شود و پس از گوشت ماهی، رتبه دوم را دارد.
کد خبر: ۷۱۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 24 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رضیه شناور مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: شترمرغ با وجود اینکه در گروه پرندگان طبقه بندی می‌شود، گوشت آن جزو گوشت‌های قرمز محسوب می‌شود و نسبت به گوشت‌های قرمز، کم چرب‌تر و سالم‌تر و از لحاظ قابلیت هضم نسبت به گوشت‌های دیگر جذب بالایی دارد، به طوری که ۹۰ درصد آن هضم می‌شود و پس از گوشت ماهی، رتبه دوم را دارد.

وی ادامه داد: گوشت شترمرغ در مقایسه با سایر گونه‌های حیوانی، محتوای چربی داخل ماهیچه‌ای اندکی دارد.

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: میزان آب، پروتئین، چربی، خاکستر و کلاژن، بین ماهیچه‌های مختلف لاشه یک شترمرغ متفاوت است.

رضیه شناور اضافه کرد: گوشت شترمرغ نسبت به سایر گوشت‌ها در هر ۱۰۰ گرم میزان کالری، چربی و اسید‌های چرب اشباع کمتر و میزان آهن بالاتری دارد.

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس بیان کرد: ۱۰۰ گرم گوشت شترمرغ به طور متوسط ۱۰۳ کیلوکالری انرژی دارد که در مقایسه با گوشت بوقلمون با ۱۱۶ کیلوکالری و گوشت گاو با ۱۲۱ کیلوکالری، کمتر است.

وی افزود: میزان پروتئین در گوشت شترمرغ ۲۲ درصد است که سطح مطلوبی برای سطح پروتئین به شمار می‌رود.

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: در مقایسه با سایر گونه‌های حیوانی، محتوای چربی داخل ماهیچه‌ای گوشت شترمرغ کم و به همین دلیل محتوای کلسترول آن کم است.

شناور تصریح کرد: با توجه به میزان پایین کلسترول و چربی آن نسبت به سایر گوشت‌ها و همچنین بالا بودن میزان PUFA (چربی مفید آن) باعث بهبود سطح چربی خون به ویژه کاهش سطح LDL (چربی بد خون) می‌شود.

وی افزود: گوشت شترمرغ دارای مقدار قابل توجهی آهن نسبت به سایر گوشت پرندگان و برخی گوشت‌های قرمز مانند گوشت گاو است.

شناور تاکید کرد: گوشت شترمرغ به دلیل خواصی مانند دارا بودن میزان بالای ویتامین ب. ۱۲، ب. ۶ و آهن، برای زنان باردار و کم خونی مفید است؛ همچنین به دلیل پایین بودن میزان کلسترول آن نسبت به سایر گوشت ها، برای بیماران قلبی عروقی مفید است.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه گفت: میزان سدیم پایین نسبت به بیشتر گوشت ها، از دلایل توصیه گوشت شترمرغ برای افراد دچار پرفشاری خون است.

 

برچسب ها: خواص ، گوشت ، گوشت شتر مرغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار